11. září 2017 16:00, aktualizováno  16:39 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Lidl vyráží proti Rohlíku a Tesku. Spouští vlastní e-shop, zatím pro zaměstnance

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 2Diskuse
Nová prodejna Lidlu v Berouně. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Nová prodejna Lidlu v Berouně. | foto:  Dan Materna, MAFRA

PRAHA Diskonty Lidl spustily v Česku pilotní provoz e-shopu. Zatím je určen jen pro zaměstnance, v dalších týdnech obchodní řetězec spustí ostrý provoz. Lidl bude on-line zatím prodávat spotřební zboží, nikoli potraviny. Z velkých potravinářských řetězců má internetový obchod v Česku zatím jen Tesco, plánuje ho Globus.

Z velkých potravinářských řetězců má internetový obchod v Česku zatím jen Tesco. Lidl-shop.cz je čtvrtým internetových obchodem Lidlu a prvním ve střední a východní Evropě. Firma on-line prodává v Německu, Belgii a Nizozemsku.

„Nabídka e-shopu bude zahrnovat spotřební zboží nabízené v kamenných prodejnách. Internetový obchod s potravinami aktuálně neplánujeme,“ řekla mluvčí Zuzana Holá.

Pilotní provoz internetového obchodu bude zatěžkávací zkouškou pro logistické centrum firmy v Plzni. To zahájilo provoz loni v listopadu a dosud zásobovalo e-shopy v Německu, Belgii a Nizozemsku.

„Start prvního Lidl e-shopu ve střední a východní Evropě znamená novou etapu v rozvoji Lidlu nejen v ČR. Pevně věřím, že zátěžová zkouška v podobě 9500 zaměstnanců a jejich nejbližších pořádně otestuje všechny systémy jak na straně e-shopu, tak v našem logistickém centru,“ dodal generální ředitel Lidlu Pavel Stratil.

Na 44 tisících m2 plochy je tu skladováno více než devatenáct tisíc druhů zboží. Centrum nyní vyskladňuje průměrně 500 tisíc kusů týdně, do budoucna počítá s až milionem kusů týdně.

Řetězec Lidl odstartoval pilotní provoz e-shopu pro Českou republiku. Pro zákazníky jej pustí do několika týdnů.
Řetězec Lidl odstartoval pilotní provoz e-shopu pro Českou republiku. Pro zákazníky jej pustí do několika týdnů.

Češi při nákupech v e-shopech utratili během prvního pololetí letošního roku 46,4 miliardy korun, meziročně o třináct procent víc. Vyplývá to z údajů portálu Heureka.cz. Ve druhé půlce roku by růst měl zrychlit.

Podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci letos tržby internetových obchodů dosáhnou zhruba 115 miliard korun. Podíl e-commerce na celkovém maloobchodu stoupne na téměř jedenáct procent.

Roste on-line nákup jídla a oblečení, častěji Češi také kupují běžné spotřební zboží. On-line prodej potravin patří k nejrychleji rostoucím kategoriím.

Nejdéle na on-line trhu působí Potraviny on-line obchodního řetězce Tesco, dále Rohlík.cz, Košík.cz, Kolonial.cz, Freshbedynky.cz, Coop-box.cz, Plnataska.cz, Potravinydomu.cz a další. Na on-line trh se chystá vstoupit i řetězec Globus.

ČTK
  • 2Diskuse




P. Aron Já je bojkotuji. 15:01 12.9.2017
J. Nový Tak to je fajn. 6:24 12.9.2017

REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz