Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Revoluce!, hlásají firmy. Využívají 17. listopad k vyhlašování slev

Ekonomika

  11:26
PRAHA - Sametový den, cenová revoluce, klíčová věc. Těmito a dalšími slogany odkazujícími na dvacáté výročí pádu komunismu lákají nyní zákazníky hoteliéři, cestovky, ale třeba i prodejci koupelen. Bez ohledu na to, že nabízené služby se 17. listopadem ve většině případů nijak nesouvisí.

Firmy využívají 17. listopad k vyhlašování slev foto: ČTK

Běžné státní svátky sice obvykle pozornost prodejců nepřitahují, podle odborníků se však tentokrát chtějí svézt na vlně mediálního zájmu, který letošní výročí přitahuje. Mnozí proto datum využili k propagaci reklamních akcí, které se podobají těm vánočním nebo valentýnským.

"Víme, že toto téma vzbuzuje u obyvatel velké emoce, ať už pozitivní, nebo negativní. Snažili jsme se na to upozornit," popsal Jan Voldán, marketingový ředitel společnosti Siko. Ta už v září rozjela reklamní kampaň s názvem Cenová revoluce k výročí 1989.

"Počítali jsme s tím, že motiv bude hojně využívaný v reklamě. Naši kampaň jsme spustili už v září, symbolicky 8. 9., a i v cenových nabídkách jsme se pak snažili akcentovat číselnou symboliku spojenou s výročím," dodal Voldán. Poměrně masivní kampaň podle něj splnila svůj účel a vyvolala značnou nákupní odezvu i v době, kdy se lidé snaží co nejvíce šetřit.

Každá záminka je dobrá

"V letošním zájmu o 17. listopad spatřuji dva důvody. Jednak je to dáno kulatým dvacátým výročím a také tím, že obchodníci vidí příležitost, jak rozhýbat prodeje v současném období ekonomické krize," popsal Milan Kalouš, mediální ředitel agentury Initiative Prague.

Státní svátek je navíc volným dnem, a tak představuje dobrou příležitost pro hoteliéry nebo cestovní kanceláře. "To datum má pro nás všechny velký význam, bez něj by náš hotel ani nestál. Spojili jsme ho proto s otevřením nového terapeutického apartmánu, revoluční tematiku ale při této akci nevzpomínáme," uvedla Eva Plchová, marketingová manažerka hotelu Chateau Mcely. Ten pro své klienty vyhlásil akci nazvanou Sametový den.

Podobně reaguje také řada cestovních kanceláří, které připravily nabídky krátkodobých pobytů. Třeba největší internetový prodejce zájezdů Invia.cz výhradně na 17. listopad prodává jednodenní pobyt v termálních lázních v Rakousku, cestovka Za sluncem zase láká na prodloužený víkend v Paříži.

Jiné společnosti si pak přihlášením k odkazu sametové revoluce chtějí spíš než prodeje vylepšit image. Příliš si nedělají ani z toho, že část populace může oslavy změny režimu vnímat nelibě.

Jak české firmy využívají 17. listopad v reklamě

Cenová revoluce
Prodejce koupelen Siko vyhlásil "Cenovou revoluci". Například záchodovou mísu s umyvadlem prodává za 1989 korun.

Komu chybí staré časy, ať letí... na Kubu
Přepravce Student Agency prodává zlevněné letenky do Havany pod heslem "Komu chybí staré časy, ať letí... na Kubu".

Klíčová věc
Operátor Vodafone od lidí vybírá klíče, ze kterých posléze nechá postavit sochu s názvem "Klíčová věc".

Sametový den
Hotel Chateau Mcely vyhlásil "Sametový den" a zve na relaxaci do nově otevřeného terapeutického apartmánu.

ČD Tip
České dráhy připomínají studentské protesty a otevření hranic levnějšími jízdenkami do Vídně pro mladé do 26 let.

Další podrobnosti o 17. listopadu v reklamě si přečtěte v pondělním vydání deníku

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!