Prodej hraček před koncem roku roste až desetinásobně oproti ročnímu průměru. Letos hračky lidé začali nakupovat už v říjnu, jejich prodej stoupl meziročně o 59 procent.
Podle hračkářství Bambule a Sparkys rodiče svým dětem kupují dárky na Vánoce s předstihem. „Enormní zvýšení návštěvnosti očekáváme v období začínající sv. Martinem, který je předzvěstí vánočních dárků, ale úplný vrchol nastane v prosinci,“ dodala marketingová ředitelka společností Jana Krčková.
Největší zájem je podle ní o novinky na trhu na hraček - Robota ROB-B2, který reaguje na 15 hlasových povelů, zábavnou hru Cool Games Chyť hvězdu nebo kouzelnou zahrádku My Fairy Garden. V sortimentu pro nejmenší vedou jednorožec Luna nebo Hafíci.
„Oblíbené jsou i u rodičů zejména hračky interaktivní, protože podněcují u dětí zájem o hlubší studium přírodních jevů a podporují dětskou kreativitu,“ dodala Krčová.
Mezi další letošní vánoční hity pro děti budou podle nedávné ankety ČTK mezi obchodníky patřit i lego, drony či elektrické skateboardy a koloběžky. Stejně jako každý rok také řada dětí dostane pod stromeček mobilní telefon, herní konzoli či jinou elektroniku.
Trend interaktivních hraček se už promítl do nabídky plyšáků a panenek pro nejmenší, které mají zábavní i vzdělávací funkce. Zároveň zůstávají u rodičů oblíbené také jednoduché hračky jako stavebnice nebo kostky, které rozvíjejí dětské dovednosti a zejména podporují jejich jemnou motoriku.
Zatímco v loňském roce lidé upřednostnili praktické dárky jako domácí spotřebiče, elektroniku do domácnosti, letos na Mall.cz mnohem více nakupují pro radost. V segmentu domácích spotřebičů před Vánocemi lidé utratí za jeden v průměru 1424 korun. Dárkům pro pány vévodí elektrické holicí strojky, do kterých lidé v průměru investují 1518 korun.