22. dubna 2017 7:22 Lidovky.cz > Byznys > Auto

Ruská Lada se zpátky do Česka nehrne. Slavná Niva přitom letos slaví 40 let

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Lada Niva V2131. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Lada Niva V2131. | foto: Wikimedia - Andshel

PRAHA Vozy značky Lada se do Česka oficiálně neimportují, zájemci si nechávají auta dovážet ze zahraničí. VEU se lady prodávají v Německu, Maďarsku a na Slovensku. I přes zájem zákazníků se ruská značka v nejbližší době k návratu na náš trh nechystá.

„Naše priorita je především uspět na ruském trhu a tím z AvtoVAZ udělat podnik, který bude mít zdravý základ. Teprve pak se můžeme rozvíjet dál,“ vysvětluje Jan Ptáček, viceprezident automobilky pro marketing a prodej. Z Ruska vloni Lada vyvezla pouhých 18 000 vozů z celkové produkce asi 280 000 aut a export na „západní“ trhy představuje v tomto množství jen malý zlomek. I přesto ale na některých trzích zůstává: „V Evropě máme historicky určitou síť dovozců, se kterými pokračujeme ve spolupráci,“ komentuje Ptáček důvod dostupnosti na některých trzích.

V Česku také působí „tradiční“ zastoupení, firma CS Autolada, která stále patří ruskému AvtoVAZ.

Jenže zatímco jiná zastoupení v EU stihla podepsat s bývalým vedením smlouvu o dodávkách vozů, česká pobočka to nezvládla. A nové vedení, kam spadá i Ptáček, má za úkol vyvést firmu z obřích ztrát, takže zabývat se dovozem řádově stovek vozů do Česka pro něj není důležité.

Značka by přitom měla zákazníkům co nabídnout. Legendární Lada 4x4, známá spíše jako Niva, slaví letos 40 let od uvedení na trh a je jedním z posledních klasických offroadů. A moderní sedan Vesta a vloni uvedený crossover Xray jsou auta, která jasně dávají zapomenout na letitý „žigulík“. Jenže Xray pro jistotu zatím AvtoVAZ ani nenechal homologovat pro evropské trhy, což je jasný důkaz aktuální firemní strategie.

Lada se v rámci zlepšování image účastnila i závodního seriálu WTCC. Kvůli úsporám v něm ale vloni skončila.

Lada se v rámci zlepšování image účastnila i závodního seriálu WTCC. Kvůli úsporám v něm ale vloni skončila.

Lada do EU možná nespěchá i proto, že by tu zbytečně konkurovala značce Dacia. Obě firmy s podobným zaměřením totiž patří do aliance Renault–Nissan a Dacia je v EU velmi úspěšná (v ČR pátá nejprodávanější). Vedení ruské značky si je toho vědomo, ostatně současný šéf Nicolas Maure přišel právě z Dacie a v rumunské automobilce působil i Ptáček. Před lety zodpovídal za uvádění modelu Logan právě na západní trhy. Český zákazník tak může doufat, že nakonec něco podobného zopakuje v Ladě.

  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz