Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Šimáně odkryl kořeny sporu: Rusové chtěli více letů do Česka. Když nepochodili, zakázali ČSA létat přes Sibiř

Příčinou neobvyklého obchodního sporu mezi Českem a Ruskem byla snaha přidat lety ruským dopravcům. LN to řekl šéf aerolinek Smartwings Jiří Šimáně. Když české ministerstvo dopravy s tímto požadavkem nesouhlasilo, Rusové spustili odvetu a zakázali Českým aeroliniím létat přes Sibiř. Pak následovalo omezení pro ruské dopravce, kteří zajišťují cesty do Prahy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

4. 7. 2019 14:51

Sorry, ale pokud to není technický problém tzn. není na letišti místo, tak se jedná o nekalý konkurenční boj, kdy státní orgán ( ministerstvo dopravy ČR) chrání a pomáhá zájmům soukromých firem ( Smartwings, ČSA) proti ostatním ( ruské aerolinky).

0 0
možnosti

3. 7. 2019 4:48

Když jdou ceny letenek dolů, z důvodu konkurence, tak je to snad dobré (pro zákazníky), ne?

0 0
možnosti

L. Pru

2. 7. 2019 19:39

Ministerstvo dopravy hájí zájmy soukromé letecké společnosti na ukor zákazníka který by měl větší výběr a levnější letenky.

0 0
možnosti

J. Jurax

3. 7. 2019 21:39

No jo, jenže ta společnost platí daně u nás. Když vydělá míň, míň zaplatí.

Mimoto vzdušný prostor nad republikou není nafukovací a kapacita je už téměř vyčerpaná.

0 0
možnosti

2. 7. 2019 18:09

:-) Klasické rusácké chování, když mi bezvýhradně nevyhovíš začnu tě něčím vydírat.

Neměli bychom vízovou povinnost s ruskem upravit na max 30 lidí ročně? I to by bylo moc.

0 0
možnosti

T. Beren

2. 7. 2019 17:43

Ruseni letu Aeroflotu je spravna odpoved, ale vyhostit zaroven par Rusu by tez bylo prinosem. Rus zkratka patri jen do Ruska, odkud ma omezene moznosti skodit, takze postupne vraceni vsech Rusu do Ruska by bylo pro zbytek sveta velkou ulevou.

0 0
možnosti

2. 7. 2019 16:35

Mali by si podeliť počet liniek do toho ktorého mesta na základe toho, koľko km vedie nad českým územím, a koľko nad ruským.

0 0
možnosti

2. 7. 2019 16:38

To je vážně velký nesmysl.

Aniž bych vás chtěl dehonestovat, musím říci, že toto je nápad z neznalosti problematiky.

0 0
možnosti

2. 7. 2019 16:10

A co brání prezidentu Zemanovi, aby zvedl červený telefon a zavolal Putinovi, že takhle už to dál nejde?

A aby mu pohrozil, že když to takhle půjde dál, že k němu letos nepřijede na dáču?

0 0
možnosti

J. Kotala

2. 7. 2019 16:08

můžou přistávat v pardubicích.

0 0
možnosti

2. 7. 2019 16:11

Nebo v Karlových Varech.

0 0
možnosti

2. 7. 2019 15:11

ČSA a SmartWings se o zákazníky připravují sami. Kvalita služby na palubách Aeroflotu je nesrovnatelně lepší než u ČSA. Do Ruska létám několikrát za měsíc a pouze s Aeroflotem, a to i za cenu přestupu a delší cesty. Cesta, kterou si management ČSA a SmartWings zvolil je naprosto špatná z pohledu movitějších zákazníků. Nedivím se, že rusové mají větší poptávku na lety ČR-Rusko a chtějí přidávat lety. Navíc absolutně nevnímám ČSA jako nějaký národní poklad, který je třeba hájit - měli bychom primárně podporovat lepší služby pro naše lidi za srovnatelné ceny (které jak ČSA tak Aeroflot mají)

0 0
možnosti

2. 7. 2019 15:13

Management CSA a Smartwings?

Myslíte tu rozdrobenou polovinu akcií, co nevlastní Korean? ;-D

0 0
možnosti

2. 7. 2019 14:54

Pokud to dobře chápu, tak se česká strana chová "socialisticky" a nechce si do regionu pustit další ruské přepravce, protože by vzrostla konkurence a ceny letenek pro lidi do Ruska by klesly. A takoví lidé kritizují Trumpa za jeho administrativní opatření, třeba celní....

0 0
možnosti

2. 7. 2019 15:02

Chápeš to špatně - ochrana 'místních' producentů (lokálnícho trhu) patří mezi základní funkce státu...

;)

Trump, mimochodem, se občas chová jako 'haj*lík' - výhody hodlá získávat jednostranně, nikoli s poskytnutou reciprocitou - přesně, jako se nyní pokusili jednat rusáci.

A je fajn, že česká strana se nenechala zatlačit do kouta.

;)

0 0
možnosti