Diskuze
Šimáně odkryl kořeny sporu: Rusové chtěli více letů do Česka. Když nepochodili, zakázali ČSA létat přes Sibiř
Děkujeme za pochopení.
Sorry, ale pokud to není technický problém tzn. není na letišti místo, tak se jedná o nekalý konkurenční boj, kdy státní orgán ( ministerstvo dopravy ČR) chrání a pomáhá zájmům soukromých firem ( Smartwings, ČSA) proti ostatním ( ruské aerolinky).
Když jdou ceny letenek dolů, z důvodu konkurence, tak je to snad dobré (pro zákazníky), ne?
L. Pru
Ministerstvo dopravy hájí zájmy soukromé letecké společnosti na ukor zákazníka který by měl větší výběr a levnější letenky.
J. Jurax
No jo, jenže ta společnost platí daně u nás. Když vydělá míň, míň zaplatí.
Mimoto vzdušný prostor nad republikou není nafukovací a kapacita je už téměř vyčerpaná.
:-) Klasické rusácké chování, když mi bezvýhradně nevyhovíš začnu tě něčím vydírat.
Neměli bychom vízovou povinnost s ruskem upravit na max 30 lidí ročně? I to by bylo moc.
T. Beren
Ruseni letu Aeroflotu je spravna odpoved, ale vyhostit zaroven par Rusu by tez bylo prinosem. Rus zkratka patri jen do Ruska, odkud ma omezene moznosti skodit, takze postupne vraceni vsech Rusu do Ruska by bylo pro zbytek sveta velkou ulevou.
Mali by si podeliť počet liniek do toho ktorého mesta na základe toho, koľko km vedie nad českým územím, a koľko nad ruským.
To je vážně velký nesmysl.
Aniž bych vás chtěl dehonestovat, musím říci, že toto je nápad z neznalosti problematiky.
A co brání prezidentu Zemanovi, aby zvedl červený telefon a zavolal Putinovi, že takhle už to dál nejde?
A aby mu pohrozil, že když to takhle půjde dál, že k němu letos nepřijede na dáču?
ČSA a SmartWings se o zákazníky připravují sami. Kvalita služby na palubách Aeroflotu je nesrovnatelně lepší než u ČSA. Do Ruska létám několikrát za měsíc a pouze s Aeroflotem, a to i za cenu přestupu a delší cesty. Cesta, kterou si management ČSA a SmartWings zvolil je naprosto špatná z pohledu movitějších zákazníků. Nedivím se, že rusové mají větší poptávku na lety ČR-Rusko a chtějí přidávat lety. Navíc absolutně nevnímám ČSA jako nějaký národní poklad, který je třeba hájit - měli bychom primárně podporovat lepší služby pro naše lidi za srovnatelné ceny (které jak ČSA tak Aeroflot mají)
Management CSA a Smartwings?
Myslíte tu rozdrobenou polovinu akcií, co nevlastní Korean?
Pokud to dobře chápu, tak se česká strana chová "socialisticky" a nechce si do regionu pustit další ruské přepravce, protože by vzrostla konkurence a ceny letenek pro lidi do Ruska by klesly. A takoví lidé kritizují Trumpa za jeho administrativní opatření, třeba celní....
Chápeš to špatně - ochrana 'místních' producentů (lokálnícho trhu) patří mezi základní funkce státu...
;)
Trump, mimochodem, se občas chová jako 'haj*lík' - výhody hodlá získávat jednostranně, nikoli s poskytnutou reciprocitou - přesně, jako se nyní pokusili jednat rusáci.
A je fajn, že česká strana se nenechala zatlačit do kouta.
;)