„Z Prahy do Harrachova budou o víkendech a svátcích jezdit dva páry vlaků, které do cílové stanice v Harrachově dorazí kolem 11:00 a 17:00,“ řekl Blažek. Podle něj je škoda, že se prodloužení vlaků nepodařilo vyjednat už pro zimní sezonu, mohli by je využít lyžaři k cestě do hor. V budoucnu by podle Blažka mohly rychlíky z Prahy zajíždět až do Polska. „Neobejde se to ale bez stavebních úprav. Bylo by třeba vybudovat nové výhybny v Dolním Polubném a v Jakušicích na polské straně, jinak by se už vlaky na tu trať nevešly,“ dodal.
Rychlíky z Tanvaldu dál na Harrachov budou jezdit po unikátní ozubnicové trati z roku 1902, která byla před několika lety prohlášena technickou památkou. V roce 2010 bylo na trati obnoveno přeshraniční spojení do polské Sklářské Poreby, umožnila to rekonstrukce trati za 138 milionů korun. Od prosince 2015 jezdí na trase přímé vlaky z Liberce do Polska a zájem o ně roste. V posledních letech se počet cestujících na této trase zhruba zdvojnásobil. V zimní sezoně a o letních prázdninách tam jezdí až devět párů vlaků denně.
Prosincová změna jízdního řádku přinese podle Blažka změny zejména na Českolipsku. Dokončení modernizace železniční trati a vlakového nádraží v České Lípě umožnilo nejen zrychlit vlaky jedoucí z České Lípy na Zákupy, zlepší se i spojení mezi Českou Lípou a Mladou Boleslaví. „Přímé vlaky by mezi oběma městy měly jezdit zhruba každou hodinu,“ řekl Blažek. Cestující budou podle něj moci jezdit bez přestupu, cesta potrvá zhruba hodinu. Zrychlení vlaků přinese i nedávno dokončená modernizace trati a železničních stanic na Frýdlanstku. „Změny jsou ale jen minutové,“ dodal.