Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Šéf drah: Naše dluhy jsme nabízeli firmám, které spravují násobky českého HDP

Minulý týden vydala ratingová agentura Moody’s zprávu, v níž oceňuje počin svého klienta, kterému pravidelně vystavuje „vysvědčení“ o tom, jak spolehlivý je dlužník. Tím klientem jsou České dráhy, které minulý týden prodaly dluhopisy v ceně 10,8 miliardy korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JN

31. 5. 2016 11:48

Dluh drah je již na úrovni jejich příjmů / obratu. Z hlediska zisku jsou CD ztrátové a plně závisí na státu. Peníze od bank dostává, protože majetek CD je stále vyšší, než dluhy na případném defaultu by banky slušně vydělaly. Pokud by si půjčil stát a CD kapitalizoval, tak to vyjde levněji. Jestli mají CD 1,3 miliardy úrokových nákladů, tak by je to dostalo do černých čísel a přiblížilo k normálnímu fungování.

0 0
možnosti
JV

31. 5. 2016 11:26

Chlubit se "nabízením" vlastních dluhů jest tedy projevem dobrého manažera? U ČD asi ano, pozoruhodné :)

0 0
možnosti
VG

31. 5. 2016 9:02

Ví, že stát ČD nenechá nikdy padnout. Tak zvesela vytlouká klín klínem. To ví i věřitelé, kteří zvesela půjčují.

0 0
možnosti
JH

J. Holič

31. 5. 2016 8:46

To vyberko samozřejmě pro Škodovku napsané je. Lépe řečeno, umožňuje udělat kšeft předem vybranému uchazeči. Například podmínka, ze má soutěžící nabídnout cenu pro dodávku 1-30 vlaku. Pokud by se fakt dělal jeden vlak, výhodu má ten, co prostě vyrobí něco, co už teď pro CD dodává (Skodovka), protoze cela snaha okolo optimalizace pro zakaznika, vyberka, a dalsich jednani by cenu te jedne soupravy vysroubovala astronomicky vysoko. Zároveň, i kdyby šlo o úplné nový vlak, výhodu ma ten, kdo ví, ze to jedinou soupravou nezkonci (Skodovka), tudíž může cenu podstrelit. Pokud by totéž udělal třeba Bombardier, další zakázku nedostane a po tom jednom vlaku mu zbude jen díra v rozpočtu.

0 0
možnosti
TP

31. 5. 2016 8:25

Sef drah neustale mluvi o hodne cislech. Ale v celem clanku neni ani tecka o tom, jak chteji Ceske drahy vytvaret nejaky zisk, neni zde ani zminka o nejakem planu. Ale proc ne? Ceske drahy jsou statem vlastnene a kdyz na to prijde, danovi poplatnici to zaplati. Dale nam zde sef drah zatajuje, co prinese prodej lukrativnich pozemnku, ktere Ceske drahy vlastni. Zda se, ze Ceske drahy dopadnou stejne jako Ceske aerolinie - nic z nich nezustane a ucty zaplati danovi poplatnici.

0 0
možnosti

M. Červeňák

31. 5. 2016 7:33

Když už je řeč o dluzích, už Bohoušek zaplatil Atnerovi těch 338 milionů...??

0 0
možnosti
RG

31. 5. 2016 8:36

To víte, že nééééé

Dluhy se přeci v ČSSD neplatí!

0 0
možnosti
JH

31. 5. 2016 7:09

Někdo má problém v řádech. 2 triliony dolarů ještě ani nikdy nevzniklo. Jsem rád že si ČD pujčovalo jen v milionech jinak by pán ředitel mohl domluvit nesmysl.

2 triliony dolarů = 2x 10E18 je 30 000 násobek celosvětového HDP.

2 trillions of dollars = 2 biliony dolarů = 2x10E12 by teoreticky mohla nejaká společnost spravovat.

A i když by čistě teoreticky existovala společnost spravující 2 triliony dolarů nebavila by se s českým drahami která si půjčila jen půl miliardy to jest jednu 4miliardtinu jejiho portfolia.

0 0
možnosti
TS

T. Sauer

31. 5. 2016 7:36

Šéf drah má hokej v číselných řádech resp. asi se mu to pomotalo cestou z angličtiny do češtiny ;-)

0 0
možnosti