Vahland také odmítl, že by se Škoda měla do budoucna změnit v levnou značku koncernu Volkswagen, jemuž už téměř 20 let patří.
"Rozhodně," reagoval Vahland na dotaz, zda má ještě smysl vyrábět auta v České republice kvůli její stále posilující měně.
"Ovšem ještě výhodnější by pro nás bylo zavedení eura v Česku," poznamenal. Náklady na mzdy jsou podle něj v Česku stále výhodné, jejich podíl na výsledné ceně automobilu by se ale neměl přeceňovat, tvrdí Vahland.
"Produktivita je minimálně stejně tak důležitá. A právě na ní musíme v Česku ještě zapracovat," uvedl šéf automobilky.
Německá média loni zaznamenala údajné napětí mezi vedením mateřského koncernu a dceřinou českou automobilkou, která se pro VW díky modelu Škoda Superb stala ve vyšší střední třídě vážnou konkurencí pro volkswagenovské passaty.
Rozhovor se šéfdesignérem |
Šéf VW Martin Winterkorn měl prý tlačit na mladoboleslavskou firmu, aby se do budoucna soustředila na výrobu levnějších vozů a "nekanibalizovala" na výsostném poli VW.
Ambiciózní ŠkodaŠkoda Auto loni více než ztrojnásobila čistý zisk na 349 milionů eur (zhruba 8,5 miliardy Kč) ze 110 milionů eur v roce 2009. Její tržby se v loňském roce zvýšily meziročně o 22,4 procenta na 8,692 miliardy eur. Prodej automobilky loni stoupl o 11,5 procenta na rekordních zhruba 763 000 vozů. |
Připomněl, že k nynějším pěti modelům uvede česká automobilka na trh na konci roku nový model určený pro městský provoz City Car a v příštím roce bude následovat kompaktní limuzína vhodná pro mezinárodní trhy.