Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Sen o nových vlacích se rozplynul. České dráhy stoply nákup 8 railjetů

Dozorčí rada Českých drah ve čtvrtek zakázala nákup osmi rychlovlaků Railjet od firmy Siemens za 2,8 miliardy korun. Chce tak mimo jiné zabránit dalšímu zadlužování firmy, píšou deníky E15 a Mladá fronta Dnes.České dráhy se přitom na konci června dohodly se Siemensem na prodloužení opce na nákup vlaků.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

19. 8. 2013 13:30
:DDDDD

už je to tady, teď dotáhnou nějaký šrot z Bangladéše a začnou povykovat jak ušetřili

0 0
možnosti

J. Holič

19. 8. 2013 8:32
Ještě srovnání

Za pana Zeleného (působení v čele ČD v době Zemanovy vlády) se koupily současná pendolina - podívejme se na některá fakta:

Cena: 7 pendolin za cca 8 mld. korun (dodnes je jejich každoroční ztráta 500 - 550 milionů korun, kvůli drahé údržbě a splácení dluhů na nákup.

8 railjetů za cca 3 mld. korun. Pokud bychom připočítali i cenu 8 lokomotiv, dostaneme se na zhruba 4 miliardy korun. Jsou luxusnější, pojmou více lidí, mají levnější údržbu, vyšší výkon na t. vlaku, nižší spotřeba energie, menší opotřebení trati. Jak může někdo panu Zelenému věřit, že mu jde o úspory?

0 0
možnosti

19. 8. 2013 13:33
Re: Ještě srovnání

Volici CSSD, SPOZ a KSCM veri.

0 0
možnosti

J. Holič

19. 8. 2013 8:06
To je zoufalec.

Všechno nese stopu lobingu plzeňské Škodovky od které bez výběrových řízení kupovaly dráhy vozidla za dob oposmlouvy, tedy pod vedením pana Zeleného (současného generálního ředitele ČD. Největší ukázkou toho, že pan Zelený absolutně není člověk vhodný na toto místo, je jeho výrok o tom, že by se ČD měly zaměřit na "levnější rekonstrukce". Podíváme-li se do historie, nemůžeme si nevšimnout, že rekostrukce byly často poměrně drahé a jejich přínost malý a prováděl je kdo jiný, než vybraná společnost a člen holdingu Škoda. Rekonstrukce vozidel ř. 810 a 010 (která už v té době jezdila déle, než jejich konstruktéři předpokládali) na "Regionovy" vyšla zhruba na třetinu ceny nového vlaku, což je dost, když přihlédneme k tomu, že jsou slabé, hlučné, a jejich životnost je nízká. Navíc se vyhodilo plno peněz za rekonstrukce pro dotované spoje, ale Zelený teď zastavil nákup vlaků pro mezinárodní, tedy výdělečný spoj a ČR ještě více znevěrohodnil v očích všech zahraničních partnerů.

0 0
možnosti

19. 8. 2013 13:28
Re: To je zoufalec.

O tom preci rozhodl Virotik!

0 0
možnosti