Nissan manipulace s testy emisí oxidů dusíku popírá. Ministerstvo mu i přesto hodlá dát pokutu 330 milionů wonů (6,7 milionu korun) a nařídí stažení všech 814 naftových vozů Qashqai, které se dosud v zemi prodaly.
Korea nařídila testy u 20 modelů naftových vozů v listopadu po zjištění, že Volkswagen manipuloval s výsledky testů dusíkových emisí. Podle úřadu obsahuje i naftový Qashqai software, který zapíná systém kontroly emisí ve chvíli, když pozná, že se emise měří. Nissan to však popírá.
Manažeři Opelu půjdou na kobereček k ministrovi. Budou vysvětlovat podvody s emisemi |
„Nissan nikdy nelegálně nemanipuloval s žádnými vozy, které vyrobil, a nepoužil u nich žádné takové zařízení,“ uvedla automobilka.
Firma dodala, že nález jihokorejských úřadů se zcela liší od zjištění úřadů v Evropské unii, které dospěly k závěru, že ve vozech Nissanu se žádná zařízení pro manipulace s emisemi nenacházejí Volkswagen loni přiznal, že do vozů s naftovými motory instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Po celém světě se aféra týká zhruba jedenácti milionů naftových aut.
Volkswagen v loňském roce kvůli nákladům spojeným se skandálem prodělal 1,6 miliardy eur (přes 43 miliard korun), což představuje nejvyšší celoroční ztrátu v jeho historii.
Evropské úřady po aféře Volkswagenu vesměs zjistily, že limity pro emise oxidů dusíku v reálném provozu překračuje většina modelů osobních naftových vozů. Softwarové úpravy zaměřené na obcházení emisních testů se však našly pouze o vozů skupiny Volkswagen, včetně automobilů české Škody Auto.