„Tato světová premiéra ukazuje, jak aktivně utváříme mobilitu budoucnosti. Naše autonomní tramvaj může už v této fázi vývoje zvládnout základní provozní úkoly v reálné silniční dopravě. Vytvářením inteligentních vozidel a infrastruktury můžeme zajistit vyšší bezpečnost při cestování jak v městské, tak dálkové dopravě,“ sdělila Sabrina Soussan, ředitelka společnosti Siemens Mobility.
Vozidlo určené pro testování je vybaveno několika radarovými a kamerovými senzory, které slouží tramvaji jako „oči“. Komplexní funkční algoritmy slouží zase jako „mozek“ pro vyhodnocení dat o aktuální situaci v provozu.
Díky umělé inteligenci tramvaj reaguje na světelnou signalizaci, zastavuje v zastávkách a také automaticky reaguje na potenciální nebezpečí, jako jsou například přecházející chodci a další vozidla, která potká.
Testovací jízdy proběhnou v Německu, konkrétně v Postupimi nedaleko Berlína. Samořiditelná tramvaj bude jezdit na šestikilometrovém úseku během veletrhu InnoTrans 2018, jenž se koná od 18. do 21. září.
Testovací tramvaj není určena pro komerční účely. Projekt Siemensu a firmy ViP Potsdam má za cíl odzkoušet autonomní vozidlo v reálných podmínkách a následně vyvíjet další testovací řešení. V Česku zatím podle informací Mariany Kellerové, která je ředitelkou komunikace v Siemensu, o autonomní tramvaj dopravci zájem neprojevili.