"Je potřeba, aby zůstala zachována důvěra spotřebitelů v certifikáty a výsledky testů nestátních organizací," řekl k chystané kontrole v ADAC tajemník ministerstva zemědělství pro ochranu spotřebitele Ulrich Kelber. Ministerští úředníci podle něj budou jednat s představiteli autoklubu o zajištění nezávislosti testů a hodnocení kvality při vydávání certifikátů.
ČTĚTE TAKÉ: |
Důvěryhodnost ADAC zpochybnila aféra, která vypukla minulý týden. Vedení autoklubu přiznalo, že šéf komunikace firmy Michael Ramstetter v minulých letech svévolně zvyšoval počty hlasů v anketě Žlutý anděl, v níž Němci volí nejoblíbenější vozy pro daný rok. Chtěl tak prý zvýšit prestiž soutěže.
Ramstetter sice rezignoval na všechny funkce a vedení autoklubu ADAC vyloučilo, že by se manipulace týkaly testů aut, dětských autosedaček, pneumatik, dálničních odpočívadel a dalších hodnocení, která autoklub provádí. Přesto už ale zazněly hlasy, které zpochybnily nestrannost hodnocení ADAC.
Firemní letadla k soukromým účelům
Důvěryhodnost ADAC navíc ohrožují informace v médiích, podle nichž čelní představitelé autoklubu využívali k soukromým účelům letecké dopravní prostředky ADAC. Už minulý týden se objevila zpráva, že prezident autoklubu Peter Meyer využíval záchranný vrtulník autoklubu ke služebním cestám. Server magazínu Stern navíc dnes oznámil, že Meyer se vrtulníkem nechal dopravovat i domů, což dosud ADAC popíral.
Deník Bild dnes také uvedl, že jedna z vysoce postavených manažerek ADAC využila záchranářské letadlo ADAC k tomu, aby svého syna a jeho kamaráda dovezlo na dovolenou v egyptském Šarm-aš-Šajchu, když zmeškali běžnou linku. Manažerka později kvůli zneužití letadla rezignovala.
ADAC je největším autoklubem v Německu i v celé Evropě, má více než stoletou tradici a 19 milionů členů. Leteckou záchrannou službu provozuje od roku 1982. Podle Sternu hradí provoz letecké záchranky příspěvky od státu, zdravotních pojišťoven a členů ADAC.