Vyplývá to z memoranda o porozumění, které podepsalo vedení koncernu VW, Škody a Tata Motors. „Na bázi této dohody se prověří možnosti dlouhodobé a strategické spolupráce v jasně definovaných oblastech. Cílem strategické aliance je provázání know-how obou výrobců ve vývoji společných komponentů až po možné koncepty celých vozů,“ uvedly firmy ve zprávě.
Předseda představenstva Škody Bernhard Maier již dříve uvedl, že by mělo jít o platformu pod názvem A0 Entry. Tato nová platforma by měla být určená pro malý dostupný vůz zhruba o velikosti Fabie, který by se uplatnil na specifickém indickém trhu a dalších rozvojových teritoriích.
Škoda Auto chce vyvíjet levné malé vozy pro Indii a další rozvojové trhy |
„Na společný projekt s Tata Motors se těšíme. Pověření společnosti Škoda Auto odpovědností za projekt potvrzuje důvěru koncernu Volkswagen ve výkonnost značky Škoda. Společně s firmou Tata budeme v příštích měsících specifikovat konkrétní možnosti spolupráce“ dodal Maier.
Škoda Auto, která již v Indii vyrábí model Rapid, Octavia a Superb, bude odpovědná za projekt v rámci dělby práce v koncernu VW. V první fázi půjde mimo jiné o využití specifické znalosti tohoto trhu a jeho rozvoje.
„Zamýšleným strategickým partnerstvím koncernu a jeho jednotlivých značek se společností Tata Motors chceme položit základy k tomu, abychom nabídli řešení mobility, adekvátní i zákazníkům na nových, rychle rostoucích automobilových trzích. Pomocí vhodných produktů chceme růst trvale a se ziskem v různých světových regionech. Proto budeme systematicky pokračovat v regionální růstové strategii,“ uvedl předseda představenstva koncernu Volkswagen AG říká Matthias Müller.
Smluvní rámcové podmínky a mantinely strategické spolupráce mezi koncernem Volkswagen a společností Tata Motors Ltd. budou v příštích měsících podrobně prověřovány a zpracovány. Než k tomu dojde, dohodly se zúčastněné strany na zachovávání mlčenlivosti.
„Jsme přesvědčeni, že v rámci této spolupráce budou obě automobilky profitovat ze silných stránek svého protějšku vytvářením synergií a vývojem inovativních a chytrých řešení pro Indii a zámořské trhy. To vše se shoduje se snahami společnosti Tata Motors, která chce být FutuReady - mimo jiné zaváděním nových technologií, podporou vyšší účinnosti platforem vyplývající z nabídky řešení orientovaných na požadavky našich zákazníků,“ uvedl výkonný ředitel Tata Motors Günter Butschek.