Diskuze
Škoda Auto na roztrhání. V souboji o její nový závod se země předhánějí v pobídkách
Děkujeme za pochopení.
J. Sovák
Takové informace si strčte za klobouk. Škoda Auto je německá firma a tak nám vůbec nic není nic do toho, co dělá. Když se rozkrádal český průmysl a český stát tak jste drželi hubu a tak nyní držte hubu hubu také.
Když ptáčka lapají...
ČEZ měl mít taky podmínky pro podnikání - jenom aby Škoda nedopadla podobně.
Jen si to užívejme. Než nastoupí elektromobily, a pošlou nás do zapomnění...
Niekde som čítal článok, že Škodovka uvažuje hlavne o Srbsku a to by - napriek tomu, že Srbsko nie je v EÚ - dávalo väčší zmysel.
Problémom Rumunska a Bulharska je totiž pracovná morálka. Aj v našom meste boli 2 firmy, ktoré sa chceli ulakomiť na nižšie náklady v Rumunsku, a nedopadli príliš dobre. Jedna vyrábala kožené volanty do luxusných áut (hlavne BMW) a druhá zase do sedačky rôznych značiek - VW, Audi, Ford a pod. Obidve sa z Rumunska stiahli. Firmu, čo vyrábala sedačky, sa finančne úplne vyčerpala a ju kúpila konkurenčná firma. Firma, čo vyrábala volanty, sa chcela vrátiť do nášho mesta, ale jej bývalí pracovníci si medzitým našli iné zamestnania, a tak tiež skončila. Vychovať totiž odborníkov na šitie s kožou (obe firmy vyrábali aj kožené výrobky) je dlhodobá záležitosť a nie každý s kožou dokáže pracovať. Na rozdiel od látky sa totiž sa výrobky z kože nedajú opraviť - teda vypárať nitky a ušiť ich odznovu.
Z tria Bulharsko, Rumunsko, Srbsko je na to z hľadiska kvality práce najlepšie Srbsko. Aj u nás pracujú v strojárskych podnikoch zahraniční zamestnanci - a väčšinou sú to Srbi.
A potom je tu história: Bulhari autá nevyrábali, rumunské Dacie za moc nestáli. Fiaty zo Srbska však boli celkom obstojné.
Takže by som to tipoval skôr na Srbsko.
Podle mne Turecko není vhodný pro politickou nestabilitu a diktaturu zde, sice je to velký trh, ale to není důvod zde ještě cpát peníze a technologie a riskovat jejich zmar. Pokud se jeví za výhodné mít investici mimo EU zákony, pak určitě vhodnějším kandidátem s tradicí výroby aut je Srbsko, pokud naopak v rámci EU postavit další závod, pak skutečně je ke zvážení Rumunsko a Bulharsko. Obojí by mělo své výhody, do jisté míry by se něco mohlo subdodavatelsky stejně vyrábět tam i tam a ve výsledku by to bylo přínosné jak pro Rumunsko, tak i Bulharsko. Bulharsko je oproti Rumunsku menší zemí a používají cyrilici, což může být určitou komplikací, nikoli ale nepřokantelnou.
V poledne náš rozhlas ve zprávách vysílal, že Němci začali letos stahovat z Číny své závody na automobilovou výrobu zpět domů. Výroba je tam pro ně už nevýnosná a je také moc daleko od nich.
Z Číny se stahuje výroba, která se dá automatizovat. Aby se nemuseli zaměstnávat domácí dělníci.
Co z toho jako mame my?Smysl toho clanku nechapu, ani nechapu tu radost. Veskere zisky z toho poplynou matce a nemeckym vlastnikum, ale predevsim prijem z dani se Cesku uplne vyhne. Takze jaky uzitek?Spis duvod k nasranosti. Mnohem vetsi duvod k radosti by byl, kdyby nejaka skutecne ceska automobilka byla byla leadrem v elektromobilite a expandovala do zahranici. Zadny najemnik nezbohatl z placeni najmu, a zadny namezdni delnik nezbohatl z prace u pasu. Natozpak cesky u nemeckeho pasu. Nebo u cinskeho. Zustavaji nam tady peajtucky jen negativni externality: Zabor pudy pri tovarny, uhlikova stopa, spotreba zdroju, precpane dalnice, potreba vyssi vyroby elektriny. Tedy vlastne jen ekologicka zatez, ze ktere krome prace ve mzde nic neni.
Díky Německu , USA ,EU a NATO se máme jak nikdy ve své historii, škodovky jezdí po celém světě a jsou to spolehlivá auta. Ne , jak za komunistů, kdy jsme omylem vyvezli škodovky do Kanady. Proto v Severní Americe nemá Škoda už další šanci.
A. Lisovský
Nebýt akvizice ze strany VW, tak Škoda dneska vyrábí motory do sekaček a náhradní díly na Š120 a Favority.
Kromě vw byl ve hře ještě Renault...na příkladu Dácie je vidět, že sekačky by se tu nevyráběly.
R. Hanuš
Nadpis je zcela zavádějící. Je to stejné, jako napsat Passat na roztrhání. Škoda jen jedna z mnoha značek, které VW používá pro své technologie. O umístění nové továrny VW pro její auta značky Škoda, nebude rozhodovat nikdo z manažerů Škodovky. A jen na okraj, rovněž ten nový závod nebude mít nic společného s ČR. Do ČR z něj nepřiteče ani halíř.
To by museli v novém závodě 100% subdodávat mimo ČR. Výroba v ČR není jen o závodě Škody, ale také o dalších dodavatelích dílů.