Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Škoda Auto na roztrhání. V souboji o její nový závod se země předhánějí v pobídkách

Zbrusu nový bulvár nebo prodloužená linka metra z centra Sofie až do továrny. Bulharští poslanci v rozpočtu vyčlenili v přepočtu zhruba půl miliardy korun na investice, které mají Škodu Auto přitáhnout právě k nim. Kde bude zamýšlený nový závod nakonec stát, není ale dosud jisté.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Sovák

29. 5. 2019 4:16

Takové informace si strčte za klobouk. Škoda Auto je německá firma a tak nám vůbec nic není nic do toho, co dělá. Když se rozkrádal český průmysl a český stát tak jste drželi hubu a tak nyní držte hubu hubu také.

0 0
možnosti

6. 5. 2019 17:18

Když ptáčka lapají...

ČEZ měl mít taky podmínky pro podnikání - jenom aby Škoda nedopadla podobně.

0 0
možnosti

5. 5. 2019 2:37

Jen si to užívejme. Než nastoupí elektromobily, a pošlou nás do zapomnění...

0 0
možnosti

4. 5. 2019 18:13

Niekde som čítal článok, že Škodovka uvažuje hlavne o Srbsku a to by - napriek tomu, že Srbsko nie je v EÚ - dávalo väčší zmysel.

Problémom Rumunska a Bulharska je totiž pracovná morálka. Aj v našom meste boli 2 firmy, ktoré sa chceli ulakomiť na nižšie náklady v Rumunsku, a nedopadli príliš dobre. Jedna vyrábala kožené volanty do luxusných áut (hlavne BMW) a druhá zase do sedačky rôznych značiek - VW, Audi, Ford a pod. Obidve sa z Rumunska stiahli. Firmu, čo vyrábala sedačky, sa finančne úplne vyčerpala a ju kúpila konkurenčná firma. Firma, čo vyrábala volanty, sa chcela vrátiť do nášho mesta, ale jej bývalí pracovníci si medzitým našli iné zamestnania, a tak tiež skončila. Vychovať totiž odborníkov na šitie s kožou (obe firmy vyrábali aj kožené výrobky) je dlhodobá záležitosť a nie každý s kožou dokáže pracovať. Na rozdiel od látky sa totiž sa výrobky z kože nedajú opraviť - teda vypárať nitky a ušiť ich odznovu.

0 0
možnosti

4. 5. 2019 18:17

Z tria Bulharsko, Rumunsko, Srbsko je na to z hľadiska kvality práce najlepšie Srbsko. Aj u nás pracujú v strojárskych podnikoch zahraniční zamestnanci - a väčšinou sú to Srbi.

A potom je tu história: Bulhari autá nevyrábali, rumunské Dacie za moc nestáli. Fiaty zo Srbska však boli celkom obstojné.

Takže by som to tipoval skôr na Srbsko.

0 0
možnosti

4. 5. 2019 16:42

Podle mne Turecko není vhodný pro politickou nestabilitu a diktaturu zde, sice je to velký trh, ale to není důvod zde ještě cpát peníze a technologie a riskovat jejich zmar. Pokud se jeví za výhodné mít investici mimo EU zákony, pak určitě vhodnějším kandidátem s tradicí výroby aut je Srbsko, pokud naopak v rámci EU postavit další závod, pak skutečně je ke zvážení Rumunsko a Bulharsko. Obojí by mělo své výhody, do jisté míry by se něco mohlo subdodavatelsky stejně vyrábět tam i tam a ve výsledku by to bylo přínosné jak pro Rumunsko, tak i Bulharsko. Bulharsko je oproti Rumunsku menší zemí a používají cyrilici, což může být určitou komplikací, nikoli ale nepřokantelnou.

0 0
možnosti

4. 5. 2019 16:37

V poledne náš rozhlas ve zprávách vysílal, že Němci začali letos stahovat z Číny své závody na automobilovou výrobu zpět domů. Výroba je tam pro ně už nevýnosná a je také moc daleko od nich.

0 0
možnosti

4. 5. 2019 19:57

Z Číny se stahuje výroba, která se dá automatizovat. Aby se nemuseli zaměstnávat domácí dělníci.

0 0
možnosti

4. 5. 2019 15:21

Co z toho jako mame my?Smysl toho clanku nechapu, ani nechapu tu radost. Veskere zisky z toho poplynou matce a nemeckym vlastnikum, ale predevsim prijem z dani se Cesku uplne vyhne. Takze jaky uzitek?Spis duvod k nasranosti. Mnohem vetsi duvod k radosti by byl, kdyby nejaka skutecne ceska automobilka byla byla leadrem v elektromobilite a expandovala do zahranici. Zadny najemnik nezbohatl z placeni najmu, a zadny namezdni delnik nezbohatl z prace u pasu. Natozpak cesky u nemeckeho pasu. Nebo u cinskeho. Zustavaji nam tady peajtucky jen negativni externality: Zabor pudy pri tovarny, uhlikova stopa, spotreba zdroju, precpane dalnice, potreba vyssi vyroby elektriny. Tedy vlastne jen ekologicka zatez, ze ktere krome prace ve mzde nic neni.

0 0
možnosti

4. 5. 2019 18:27

35 hrubého je vám pro dělníky málo?

0 0
možnosti

4. 5. 2019 12:15

Díky Německu , USA ,EU a NATO se máme jak nikdy ve své historii, škodovky jezdí po celém světě a jsou to spolehlivá auta. Ne , jak za komunistů, kdy jsme omylem vyvezli škodovky do Kanady. Proto v Severní Americe nemá Škoda už další šanci.

0 0
možnosti

4. 5. 2019 13:48

Škodovky vyváží německá firma...pro úplnost.

0 0
možnosti

A. Lisovský

4. 5. 2019 11:39

Nebýt akvizice ze strany VW, tak Škoda dneska vyrábí motory do sekaček a náhradní díly na Š120 a Favority.

0 0
možnosti

4. 5. 2019 13:19

Kromě vw byl ve hře ještě Renault...na příkladu Dácie je vidět, že sekačky by se tu nevyráběly.

0 0
možnosti

R. Hanuš

4. 5. 2019 11:34

Nadpis je zcela zavádějící. Je to stejné, jako napsat Passat na roztrhání. Škoda jen jedna z mnoha značek, které VW používá pro své technologie. O umístění nové továrny VW pro její auta značky Škoda, nebude rozhodovat nikdo z manažerů Škodovky. A jen na okraj, rovněž ten nový závod nebude mít nic společného s ČR. Do ČR z něj nepřiteče ani halíř.

0 0
možnosti

4. 5. 2019 18:32

To by museli v novém závodě 100% subdodávat mimo ČR. Výroba v ČR není jen o závodě Škody, ale také o dalších dodavatelích dílů.

0 0
možnosti