22. června 2018 11:54, aktualizováno  13:40 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Škoda Auto ovládne Indii a Rusko. Volkswagen předává otěže za regiony svým značkám

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 1Diskuse
logo firmy Škoda Auto (ilustrační fotografie) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy logo firmy Škoda Auto (ilustrační fotografie) | foto: Týden

MLADÁ BOLESLAV Automobilka Škoda Auto přebírá zodpovědnost za aktivity koncernu Volkswagen v Indii. Cílem projektu je dlouhodobé posílení pozice koncernu Volkswagen na tomto trhu. Škoda zároveň přebírá zodpovědnost za platformu, na které budou založené nové vozy. V roce 2020 představí firma první model, který se bude vyvíjet a vyrábět v Indii. Škoda Auto to v pátek uvedla v tiskové zprávě.

Všechny modely v budoucnu vyvíjené a vyráběné v Indii budou vycházet z platformy MQB. MQB je zkratka pro německé slovní spojení modulare Querbaukasten, které lze přeložit jako modulární stavebnice pro vozy s motorem uloženým napříč. Platforma již nyní splňuje požadavky, které budou v Indii platit od roku 2020.

„Jsme pevně přesvědčeni o tom, že jsme společně se značkou Volkswagen po roce a půl roku intenzivní práce nalezli vhodný postup, abychom na indický trh uvedli ty správné vozy ve správný čas. První model na nové platformě MQB-A0-IN představíme již v roce 2020. Jsem přesvědčen o tom, že náš projekt India 2.0 bude úspěšný,“ řekl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier.

Porcování globálního medvěda

Volkswagen v rámci nové strategie zaměřené na větší decentralizaci předá zodpovědnost za řízení regionů svým značkám. Oznámil to v pátek šéf společnosti Herbert Diess, který převzal vedení automobilky v dubnu. Bezprostředně poté zahájil proměnu firemní struktury s cílem koncern zeštíhlit a podpořit rozvoj jeho značek. 

Stěžejní značka osobních automobilů Volkswagen převezme zodpovědnost za Severní Ameriku, Jižní Ameriku a subsaharský region, regiony Blízkého východu a Asie pak bude mít na starosti automobilka Audi. Severní Afrika připadne Seatu, zatímco Čína zůstane pod vedením koncernu.

Diess chce rozhodovací procesy decentralizovat tak, aby jednotlivé divize v rámci nové šestičlenné struktury nemusely pokaždé žádat o schválení centrálu.

Škoda Fabia na autosalonu v Ženevě

Škoda Fabia na autosalonu v Ženevě

Platforma MQB má podle automobilky výhody například v tom, že díky standardizaci dílů, jejich rozměrů a také výrobních procesů se snižují náklady a zkracuje doba výroby. Navíc MQB zvyšuje flexibilitu při vývoji nových vozidel.

V roce 2017 zvýšila Škoda Auto dodávky zákazníkům v Indii ve srovnání s předchozím rokem o více než 30 procent na 17 100 vozů. Na indickém subkontinentu je automobilka aktivní od roku 2001. V současnosti nabízí Škoda v Indii čtyři modelové řady, a to Rapid, Octavia, Superb a Kodiaq. Rapid se vyrábí v továrně v Púně, zatímco modely Octavia, Superb a Kodiaq firma vyrábí v Aurangábádu.

Škoda loni dodala celosvětově 1,2 milionu vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává více než 35 000 lidí a je aktivní na více než 100 trzích.

ČTK
  • 1Diskuse




Najdete na Lidovky.cz