Škoda je z patnácti automobilek, u nichž jsou údaje dostupné, v relativním porovnání třetí nejziskovější. Na jednom voze vydělá téměř desetinu jeho ceny, jde ovšem o zisk před zdaněním a úroky.
Proč je Škodovka všude? Ostatní výrobci nejsou rodinné stříbro, tvrdí expert |
Více než Škoda Auto na svých vozech vydělávají již jen automobilky Porsche a Ferrari.
Za tímto úspěchem není jen samotná poptávka po vozech Škoda, která roste a v letošním prvním pololetí opět dosáhla rekordních hodnot. Zájem zákazníků je důležitý faktor, sám o sobě ale nestačí. Vyprávět by o tom mohli manažeři značky Volkswagen, která musí vynaložit velké prostředky na odstraňování škod po skandálu Dieselgate, a jejíž zisk je tak oproti Škodě mnohem nižší.
Mladoboleslavská automobilka tedy těží i z toho, že se jí podobné rány vyhýbají. Roli hrají i nižší mzdy zaměstnanců v závodech v Česku oproti těm německým, zásadní rozdíl pak představuje fakt, že továrny Škody patří v celém koncernu VW k těm nejmodernějším a nejvytíženějším. Efektivní výroba totiž snižuje náklady na jeden vůz.
V absolutních číslech je zisk automobilky na jeden prodaný vůz necelých 43 tisíc korun, což Škodovku mezi rekordmany neřadí. V efektivitě ale patří k nejlepším.