Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Škoda Auto slaví nejúspěšnější měsíc v historii. Prodala přes 100 tisíc aut

Ekonomika

  12:40aktualizováno  13:01
MLADÁ BOLESLAV - Škoda Auto zvýšila v září meziročně prodej o 14,4 procenta a prodala 107 100 vozů. Jde o prodejně nejúspěšnější měsíc za celou více než 120 let trvající existenci Škodovky. Oproti letošnímu srpnu prodala automobilka z Mladé Boleslavi v září o 26 400 vozů více.

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila 29. září na autosalonu v Paříži velké SUV Škoda Kodiaq. foto: ČTK

Velké přírůstky zaznamenala automobilka na svém klíčovém evropském trhu a v Číně, která je největším samostatným trhem. Škoda své prodejní výsledky zveřejnila ve středu.

Nejprodávanějším modelem zůstává Octavia, kterých v září Škodovka prodala 40 900 kusů. Meziročně se její prodej zvýšil o 12,4 procenta.

Škoda chce prodávat auta v Íránu, Koreji i Singapuru. Plánuje vstup na 18 trhů

Druhým nejúspěšnějším modelem je Fabia s 19 800 prodanými kusy, což je oproti září 2015 o 1,1 procenta více. Za ní je v závěsu s 19 700 kusy Rapid, jehož prodeje meziročně vzrostly o 30 procent. Na čtvrtém místě v četnosti prodejů se umístil Superb s 13 500 kusy, což meziročně znamená o 101,2 procenta více.

Modelu Yeti prodala společnost 8600 kusů, zde ale zaznamenala meziroční propad o 18,6 procenta. Podobně je na tom Citigo s 4600 prodanými kusy, meziročně klesl prodej o 0,6 procenta.

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila 29. září na autosalonu v...
Předseda představenstva mladoboleslavské automobilky Škoda Auto Bernhard Maier...

„Těší nás, že i v září pokračoval pozitivní trend minulých měsíců i to, že naše mladá a moderní modelová paleta je na trzích úspěšná,“ řekl člen představenstva Škoda Auto Werner Eichhorn.

Škoda prodala v roce 2015 více než milion vozů

V západní Evropě prodala Škodovka v září 45 800 vozů, meziročně tedy o 4,8 procenta více. Ve velké části zemí rostly prodeje o více než deset procent.

Škoda Auto prodala v roce 2015 více než milion vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice - v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí. Vyrábí i v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále také na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává 26 600 lidí.

Meziroční růst prodeje

  • Česká republika – 13,2 %
  • Itálie – 24,4 %
  • Francie – 12 %
  • Španělsko – 17,7 %
  • Finsko – 27,3 %
  • Německo – 6,2 %
  • Velká Británie – 7,2 %
  • Švédsko – 8,1 %
  • Irsko – 1,2 %
  • Rusko – 4,9 %
  • Čína – 34,4 %
  • Turecko – 73 %
  • Izrael – 63,4 %
Autor:

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...