18. října 2017 11:19 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Škoda Auto začala prodávat nové SUV Karoq. Do příštího roku jich plánuje vyrobit 100 000

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 1Diskuse
Škoda Karoq. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Škoda Karoq. | foto: Škoda Auto

MLADÁ BOLESLAV Automobilka Škoda Auto začala ve středu oficiálně prodávat nové SUV Škoda Karoq. Zájemci o vůz si ho budou moci zároveň u všech autorizovaných prodejců značky vyzkoušet. Škoda do dnešního dne přijala přes 3500 předobjednávek. Společnost o tom informovala v tiskové zprávě.

Dvě třetiny vozů objednaných v předprodeji byly s nejvyšší výbavou Style. Nejčastěji objednávanou motoriací byla v předprodeji nová zážehová jednotka 1,5 TSI se systémem vypínání válců o výkonu 110 kW, následovaná vznětovým motorem 2,0 TDI s výkonem 110 kW.

V předprodejových objednávkách lehce převažovaly benzinové agregáty. Pohon všech kol zvolilo dosud bezmála 40 procent zákazníků, nejoblíbenějšími barvami jsou bílá, černá a červená.

Ale jeho zvuk je vcelku příjemný a má ze všech tří testovaných verzí nejplynulejší nástup výkonu.
Krásně hladce pak působí čtyřválec 1.5 TSI, který ale překvapivě po překročení zhruba tří tisíc otáček za minutu působí ze všech agregátů nejhlasitějším dojmem.

Škoda Auto plánuje příští rok vyrobit až 100 000 nových vozů Karoq. Jeho výroba začala na konci července, automobilka očekává, že letos vyrobí zhruba 20 000 kusů nového SUV.

Karoq se vyrábí ve východočeských Kvasinách. Od příštího roku by měl sjíždět i z linky v Mladé Boleslavi, kde nahradí model Rapid, který se přesouvá na linku vyrábějící Fabii a Rapid Spaceback.

Nejlevnější varianta stojí 529 900 korun, nabídne motor 1,0 TSI s výkonem 85 kW s poháněnou přední nápravou. V budoucnu bude k dispozici ještě levnější varianta s výbavou Active. Dvoulitorvý motor je v prodeji s pohonem všech kol a manuální šestistupňovou převodovkou za cenu od 669 900 Kč, ve spojení s automatem DSG od 719 900 korun.

Karoq na trhu nahrazuje model Yeti. Proti svému předchůdci se Karoq prodloužil o 16 centimetrů na 4,38 metru, šířka je 1,84 metru, tedy o 3,5 cm více. Zavazadlový prostor se zvětšil o 106 litrů na 521 litrů. Při sklopených zadních opěradlech činí objem až 1630 litrů.

Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30 000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům celosvětově 1 127 700 aut, třetí rok po sobě přes milion vozů.

ČTK
  • 1Diskuse