12. ledna 2018 12:44 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Karoq se začal vyrábět i v Mladé Boleslavi. Závod v Kvasinách nestíhal uspokojovat poptávku

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
O dobré aerodynamice vypovídá i to, že při vyřazení na neutrál na rovince Karoq... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy O dobré aerodynamice vypovídá i to, že při vyřazení na neutrál na rovince Karoq... | foto: Škoda Auto

MLADÁ BOLESLAV Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto na začátku nového roku zahájila sériovou výrobu nového modelu Karoq už i v závodě v Mladé Boleslavi. Dosud ho vyráběla jen v Kvasinách na Rychnovsku. Reaguje tak na silnou poptávku. Firma do montážních linek pro SUV Karoq v Mladé Boleslavi investovala 16,6 milionu eur (asi 424 milionů korun). Společnost o tom v pátek informovala v tiskové zprávě.

V Mladé Boleslavi tak automobilka nyní vyrábí čtyři modelové řady, kromě Karoqu jde také o Fabii, Rapid a Octavii. Denně se zde vyrobí až 320 vozů Karoq.

A konečně, příští rok se také podle informací zástupců automobilky dočkáme i provedení Sportline, které přinese i novou motorizaci – benzínový motor 2.0 TSI s výkonem 140 kW.
Ale jeho zvuk je vcelku příjemný a má ze všech tří testovaných verzí nejplynulejší nástup výkonu.

První Škoda Karoq sjela v Mladé Boleslavi z linky před několika dny. Závod v Kvasinách zahájil výrobu nového kompaktního SUV koncem července 2017. Karoq se pak začal oficiálně prodávat 18. října, do té doby firma obdržela přes 3500 předobjednávek.

Proti svému předchůdci Yetimu se Karoq prodloužil o 16 centimetrů na 4,38 metru, šířka je 1,84 metru, tedy o 3,5 cm více. Zavazadlový prostor se zvětšil o 106 litrů na 521 litrů. Při sklopených zadních opěradlech činí objem až 1630 litrů.

Nejlevnější varianta zatím stojí 529 900 korun, nabízí motor 1,0 TSI s výkonem 85 kW s poháněnou přední nápravou. V budoucnu bude dodávána ještě levnější varianta s výbavou Active. K dispozici jsou dvě naftové a dvě benzínové motorizace a zájemci mohou vybírat ze dvou stupňů výbavy - Ambition a Style, které lze rozšířit o pakety Plus.

Škoda Auto je jedním z největších zaměstnavatelů v Česku. Je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30 000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery.

ČTK
  • 0Diskuse