Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Škoda Citigo prošla crash testem, má pět hvězdiček

Ekonomika

  20:00
Ačkoli test proběhl pouze na malém Volkswagenu Up!, Euro NCAP vztahuje výsledek i na příbuznou Škodu Citigo a Seat Mii. Možná to může být trochu nefér, ale těžko lze uvažovat o tom, že by nová Škoda Citigo nebyla stejně bezpečná jako příbuzný Volkswagen Up, na kterém je založena.

Crash test Volkswagenu Up! foto: ve spolupráci s Autoweb.cz

Komisaři Euro NCAP totiž provedli nárazové zkoušky jen na malém Volkswagenu, ale výsledky převzali i pro Škodu Citigo a Seat Mii. Pojďme tedy podrobně rozebrat výsledky, na kterých se ukáže, zda je nová škodovka opravdu bezpečná.

Samotná kabina zůstala po čelním nárazu do deformovatelné překážky v rychlosti 64 km/h stabilní a čelní A-sloupek se posunul jen o zanedbatelné 4 mm. Pedál plynu se posunul o 37 mm proti řidiči a spojka, což je kritičtější, jen o 28 mm nahoru. Jestli chce vidět zpomaleně průběh celého testu, podívejte se na přiložené video.

Celkově je ochrana cestujících vpředu velmi dobrá a jen figurína řidiče vykázala trošku vyšší zatížení hrudníku a holení. Za čelní náraz má tak VW Up (a Škoda Citigo) celkem 14,2 bodu, za boční náraz a náraz na sloup pak ale jen 14,4 bodů. Hlava byla ochráněna díky bočním airbagům dobře, ale hrudník jen průměrně.

Crash test Volkswagenu Up!
Crash test Volkswagenu Up!

Za ochranu dětí v sedačkách při nárazu si Volkswagen a Škoda odnáší vlastně plné hodnocení, ale opět kvůli detailům (jako jsou nesrozumitelné a nečitelné varovné etikety) ubrali komisaři body, čímž je výsledek trochu zkreslen. Ochrana chodců je pak kvůli tvrdé kapotě jen průměrná, ale malá auta získávají další body za záchrannou elektroniku - ESP je v základní výbavě, stejně tak připomínače pásů vpředu i vzadu.

Autoři: ,

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!