Aktuálně se však pro firmu dobře vyvíjí situace na trzích, kde byla zavedena šrotovací prémie. Objem došlých objednávek v Evropě byl od ledna do března zhruba 27 procent nad úrovní roku 2008. Škodovce se nyní podle Černého daří zejména na německém, rakouském, slovenském, polském, ale i českém trhu.
Také na čínském trhu se objem objednávek nacházel zhruba 14 procent nad úrovní předchozího roku. Zájem je především o fabie, roomstery a vozy s úsporným motorem o objemu 1,2 litru.
"První čtvrtletí roku 2009 bylo velmi obtížné. Dopady celosvětové ekonomické krize neminuly ani společnost Škoda Auto. Díky našim moderním a ekologickým produktům se nám ovšem podařilo rozšířit podíl na důležitých trzích, jako například v Německu a v Číně. Také situace v počtu objednávek se ve společnosti Škoda vyvíjí velmi pozitivně. Mimo to jsme přijali množství konkrétních opatření, abychom trvale zajistili ekonomickou situaci značky a abychom z krize vyšli posíleni," řekl předseda představenstva Reinhard Jung.