Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Sledování sportovních přenosů bude skvělý zážitek. Díky speciální helmě

Média

  6:47
NEW YORK - Představte si, že sedíte v první řadě na ústředním tenisovém Stadionu Rolanda Garrose v Paříži právě v době, kdy se tam hraje finálový zápas, nebo v první řadě u ringu v Las Vegas, kde zápasí boxeři v těžké váze... A to všechno z pohodlí vašeho obýváku.

Fanoušek Chile. Sám mezi žlutou přesilou. foto: Reuters

Za několik let budou moci sportovní fanoušci prožívat sportovní události zcela novým způsobem, vybaveni helmou pro virtuální realitu umožňující nevídaný zážitek. „Lidé budou moci sledovat ze své pohovky basketbalové utkání tak, jako kdyby seděli přímo pod košem. Je to neuvěřitelné,“ říká David Blitzer, spolumajitel týmu Philadelphia 76ers. 

Helmy pro virtuální realitu

Tato futuristická vize byla představena na newyorském summitu sportovního byznysu, který se konal začátkem března v New Yorku. Představeny na něm byly nové technologie, které povyšují sport na vyšší úroveň.

ČTĚTE TAKÉ:

Helmy pro virtuální realitu jsou nyní ve svých počátcích, upozornil Jens Christensen, majitel společnosti Jaunt VR, která se na výrobu této techniky specializuje. Až budou helmy zdokonaleny, budou schopny naprosto změnit způsob, jakým diváci sport prožívají. „Bude to téměř plnohodnotné médium,“ předvídá Christensen.

Ale například spolumajitel basketbalového týmu Boston Celtics Wyc Grousbeck je k těmto perspektivám poněkud kritický. Masa diváků, která se zvedne jako jeden muž, když hráči vhodí míč do koše, a emoce panující na stadionu se těžko přenesou pouhou obrazovkou, soudí. Utkání je událost, která přesahuje možnosti chytrého telefonu, zdůrazňuje.

Kamery v bezpilotních letounech

Jiný názor má však Eric Shanks, majitel přední společnosti v oboru Fox Sports Media Group. Shanks tvrdí, že možnosti nových médií dají sportu nevídaný rozměr. Jeho společnost plánuje nafilmovat cyklokros s pomocí bezpilotních letounů, aby divákům před televizorem nabídla nový úhel pohledu.

PSALI JSME:

Jak uvedla agentura AFP, některé firmy také nabízejí sportovním týmům vyhledávače na sociálních sítích, aby podle toho mohly posoudit, zda si sportovec vzhledem ke své atraktivnosti na internetu zasluhuje lepší smlouvu.

Společnost General Sentiment z New Yorku zase nabízí vytváření profilu fanoušků sportovce na podkladě sociálních sítí. Jestliže například na Twitteru většina fanoušků některého týmu či některého hráče dává přednost jedné značce vozu před jinou, může být společnost, která ho vyrábí, oslovena ohledně budoucího sponzorování, říká šéf společnosti Strategic Analytics Asher Feldman.

Avšak s tím, jak se rozšiřuje škála techniky, s jejíž pomocí se sportovní události sledují, vznikne brzy otázka vysílacích práv. Shanks upozorňuje, že sportovní události vysílané americkou televizní sítí FOX až 80 milionů lidí sleduje na mobilních přístrojích.

Autoři: ,