Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Nové Události netáhnou. Televize viní sport

Média

  13:00
PRAHA - UVNITŘ ANKETA. Výkladní skříň zpravodajství – Události – už týden servíruje Česká televize v novém kabátě. S výjimkou „prvního dílu“ z předminulé neděle, kdy si je zapnulo přes milion lidí, však zatím Události ve sledovanosti rekordy nelámou. Novému formátu ublížil i prodloužený velikonoční víkend.

Události v nové podobě. Na snímku z generálky je moderátorka Aneta Savarová. foto: ČTK

„Každá změna v televizním zpravodajství je risk, protože se hraje na to, že přitáhnete nové diváky. Může ale dojít k tomu, že odradíte ty stávající. A to mám pocit, že se odehrálo právě u Událostí,“ tvrdí Tomáš Trampota, ředitel Institutu komunikačních studií a žurnalistiky na Fakultě společenských věd Univerzity Karlovy. (Rozhovor s mediálním expertem najdete na serveru Lidovky.cz odpoledne)

Sama televize si ale klesající sledovanost vysvětluje jinak. „Nižší čísla jsou způsobená i tím, že proti Událostem byly nasazeny sportovní přenosy jako například extraliga nebo v pátek Davis Cup. Vždy se to musí číst v kontextu. Týden je zatím krátká doba na to, něco hodnotit,“ řekla serveru Lidovky.cz mluvčí televize Michaela Fričová.

Sledovanost Událostí (ČT1 + ČT24)
„STARÉ“ UDÁLOSTI„NOVÉ“ UDÁLOSTI
DENDIVÁKŮDENDIVÁKŮ
neděle 1. 1.1,244 milionuneděle 1. 4.1,056 milionu
pondělí 2. 1.1,193 milionupondělí 2. 4.808 tisíc
úterý 3. 1.1,093 milionuúterý 3. 4.760 tisíc
středa 4. 1.952 tisícstředa 4. 4.778 tisíc
čtvrtek 5. 1.968 tisícčtvrtek 5. 4.762 tisíc
pátek 6. 1.1,007 milionupátek 6. 4.580 tisíc
sobota 7. 1.1,021 milionusobota 7. 4.786 tisíc

Sledovanost 15+, zdroj: ČT/ATO Mediaresearch

Podle ředitele zpravodajství ČT Zdeňka Šámala odpovídá vývoj sledovanosti očekávání. „Kromě sportovních přenosů, které běžely proti Událostem, odráží sledovanost prvního týdne nových Událostí stopáž prodloužená na 48 minut a v tomto ohledu jsme nebyli naivní, abychom očekávali zásadní převrat ze dne na den,“ vysvětluje Šámal.

ČTĚTE TAKÉ:

Na podobě vlajkové lodi zpravodajství na veřejnoprávním kanále se podle něj bude nadále pracovat. „Dál chceme pracovat se strukturou a profilací jednotlivých bloků. Podobně i kvalita reportérských a moderátorských výkonů není něco, s čím lze být spokojený jednou provždy,“ míní Šámal.

Anketa

Líbí se vám nová podoba Událostí?

Ano, je to změna k lepšímu. 435
Ne, starší podoba mi chybí. 3578
Na Události se nedívám. 558

Dosavadní práci redaktorů přitom šéf zpravodajství chválí. V uplynulých dnech podle něj projevili nebývalou pružnost. „Důkazem toho pro mě byla úterní situace kolem vládní krize, kdy hlavní blok Událostí vznikal na základě dění, které se začalo odehrávat hodinu a čtvrt před začátkem vysílání. Redakce a vysílací tým byli schopni připravit obsahově kvalitní blok a odvysílat ho bez jediné chyby.“

ČT změnu Událostí dlouho ohlašovala a vedení televize si od nových Událostí hodně slibuje. Podle expertů dopadla dobře proměna studia v modernější a interaktivnější prostor, obsah zpráv ale hlavně z důvodu delší stopáže místy nudí.

Odborníci k Událostem

„Nová koncepce Událostí mohla pro první týden přilákat zvědavé nové diváky, otázka je, jestli zůstanou a jestli jednotlivé zprávy tak, jak je ČT v neděli nabídla, nebudou příliš zdlouhavé.“

Tomáš Trampota,
Institut komunikačních studií a žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy

„Kvalitu zpravodajství nedělá forma, ale obsah. Jednotlivé příspěvky. Jinými slovy, diváci přijdou či vrátí se k Událostem, pokud v nich najdou příspěvky, které je osloví.

Pokud nemá jít o bulvár, budou muset editoři Událostí vyhledávat témata odvážněji. Tedy ptát se optikou svých platících diváků.“

Jaromír Volek,
Katedra mediálních studií a žurnalistiky Masarykovy univerzity

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!