20. prosince 2007 13:14 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Slevy zaútočí už po Vánocích

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 2Diskuse
Obchodníci lákají zákazníky na vánoční slevy. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Obchodníci lákají zákazníky na vánoční slevy. | foto:  Tomáš Krist, Lidové noviny

PRAHA Jako každý rok už nyní vábí obchodníci na zimní výprodeje. Někteří z nich sleví své zboží až o sedmdesát procent již o vánočních svátcích. Lidé levněji pořídí nejen zimní oděvy či obuv, ale také hračky a elektroniku. Hlavní vlnu výprodejů plánují obchodníci na leden.

Prodejci si díky velkým sezonním slevám uvolní sklady a plochy pro nové zboží. "V obchodech Tesco letos začnou vánoční výprodeje ve středu 26. prosince. V první vlně výprodejů si lidé budou moci koupit výrobky se slevou v rozmezí 25 až 50 procent," řekla Lucie Turnovská ze společnosti Tesco Stores ČR.

Padesátiprocentní slevy se budou v obchodech Tesco vztahovat na kosmetiku, doplňky do domácnosti a vánoční dekorace. Za poloviční cenu si lidé příští týden mohou pořídit také oděvy a vybrané výrobky ze sortimentu elektroniky. "Slevy ve výši 25 procent se budou týkat hraček a cukrovinek," dodala Turnovská.

Hlavní zimní výprodej příští týden na Štěpána odstartují také obchody s oděvy Marks & Spencer. "Výprodej zahájíme v prodejnách, které budou v tento den otevřené. V ostatních našich obchodech začne výprodej hned první pracovní den po vánočních svátcích. "Slevy kolekce podzim a zima 2007 budou až 70 procent," řekla mluvčí obchodů Marks & Spencer Renata Fišerová.

Vánoce jsou pro obchodníky tradičně nejsilnějším prodejním obdobím v roce. Podle analytika Next Finance Vladimíra Pikory se mohou těšit na slušné tržby i v lednu, kdy hodně lidí bude navíc utrácet peníze či předplacené poukázky, které najdou pod vánočním stromkem.

Česká obchodní inspekce každoročně kontroluje, zda obchodníci při velkých výprodejích například správně vyčíslují a účtují slevy, zda nešidí zákazníky a dodržují i správné značení prodávaných výrobků.

Podmínky pro výprodeje loni zpřísnila novela zákona o regulaci reklamy. Obchodníkům mimo jiné ukládá stanovit počátek a konec výprodejů. Při plošné reklamě musejí mít prodejci dostatek zboží na skladě, nebo uvést množství zlevněného zboží v jednotlivých prodejnách. Za porušení zákona o ochraně spotřebitele nyní hrozí pokuta až 50 milionů korun.

Lidovky.cz
  • 2Diskuse




Najdete na Lidovky.cz