Diskuze
‚Nebezpečnější než mobil u ucha.‘ Řidiči za volantem stále častěji používají sluchátka
Děkujeme za pochopení.
Z hlediska "rozptýlení" pozornosti řidiče je nejhorší hádka s manželkou nebo předkolapsový stav diabetika.
Na druhé příčce je rozvíjející se viroza, kterou si ještě řidič ani plně neuvědomuje.
Až za nimi je nevyspalost, jedno pivo desítka, telefonování a sluchátka.
Konkrétně v mém případě je ale největší "rozptýlení pozornosti" bezpečná ekonomická jízda protože usínám.
Největší nebezpečí zákon nepostihuje a ani nemůže zadokumentovat.
Téma k diskusi je to ale dobré.
J. Nový
Neumím si představit, mít na hlavě sluchátka a odpojit si tak jeden za svých smyslů. Předpokládám, že zvuková znamení hasičů, záchranek, či policie slouží k tomu, aby řidič zpozorněl, uhnul, zastavil. Pokud se záměrně před těmito zvukovými zanmeními "zabarikáduje", mělo by to snad být trestné už nyní samo o sobě, ne? No já vím, repráky na plné pecky vám taky nic nezakazuje.
Anarchie je současnou módou i v oblasti řízení motorových vozidel - hovadinou denního svícení počínaje, dotykovými displeji ( s tisíci možnostmi jak se nevěnovat řízení ) to pokračuje a rozsvícení lampičky při natočení volantem - lehce zaměnitelné za pravou blinknu při nájezdu na kruhák to taky pokračuje, páka ruční brzdy na levou ruku - v posledku i páka žádná, přední blinkny uprostřed mezi hlavními světlomety atd, atd = anarchie, anarchie
Nevím, co je za anarchii na denním svícení. Auito se mi rozsvítí samo a oproti čučení v kolonách vliv na spotřebu nula. A pohybující se vozidlo v protisměru vidí i roztržitý chodec či řidič. Jezdil jsem tak ještě před uzákoněním. Ohledně de***ního umístění blinkrů souhlas, ale to není věc řidičů ... jiní by zase řvali, že EU furt něco nařizuje. ;-)
J. Moravec 996
Nejsmesnejsi narizeni je denni sviceni. Blbost nonplusultra je k nicemu, ale pitomci to obhajuji. Ale sluchatka a dalsi pitomosti, ktere pri rizeni rusi, obhajuji.
Neřekl bych. Jezdím denně a rozsvícené auto je prostě viditelnější a zároveň podvědomě vnímáte, že jede. Což u nerozsvíceného auta je problém, protože v určitých krátkých okamžicích, při rozhledu na křižovatkách, ve městě, nebo při krátkém pohledu do zpětného zrcátka může na okamžik vypadat, že je to auto stojící. Prostě vybočovat z davu se, v tomhle případě, nevyplácí.
A to ani nemluvím o těch kreténech nepoužívajících pravý blinkr, ti jsou každý den na pár facek...
V. Kotas
Ony ty tolik propagované dotykové obrazovky ( ovládající téměř vše v autě ), mimo zorný úhel řidiče ( na přístrojové desce ), nejsou též žádným přínosem pro bezpečnou jízdu.
Mám dojem, že určití ľudia vôbec autá nešoférujú. Asi nemusia - veď majú osobných šoférov.
Keď sa vodič sústredí na reč iného človeka, tak spravidla zapína "automatického pilota". A je jedno, či sa rozpráva so spolujazdcom, počúva rádio, audioknihu či s niekým telefonuje. To, akým spôsobom sa vodičovi hlas či hlasy iných ľudí dostanú do uší, je nepodstatné.
Ono ale ten automatický pilot je bezpečnejší ako príliš veľké a kŕčovité sústredenie sa na jazdu. Ja si pri dlhších cestách zvyknem počúvať audioknihy, a často ani neviem, ako mi hodiny jazdy rýchlo ubehnú...
Samozrejme neplatí to vždy. Vhodné je to na diaľnici či bežných a známych cestách. Pri zložitejších dopravných situáciách je naopak lepšie všetko okolo seba vypnúť a sústrediť sa len na jazdu a svet okolo.
M. Mikulec
Ministerstvo zase předvádí jen represe. Vyridte si tyhle nešvary v Praze a zbytku republiky dejte pokoj. Nebo si všímejte chodců a cyklistů, jsou také účastníky silničního provozu, pokud vím.