25. srpna 2017 10:55, aktualizováno  14:35 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Obří soutěž na mýto zná všechny hráče. Oficiálně potvrdili účast Maďaři i Němci

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 1Diskuse
Mýtná brána na dálnici. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Mýtná brána na dálnici. | foto: Shutterstock

PRAHA Už jsou oficiálně známa jména všech čtyř účastníků jednoho z největších státních tendrů v Česku. Po čtvrtečním otevírání obálek zjistily Lidovky.cz jména tří konsorcií. O den později k nim přibylo čtvrté - německá společnost T-Systems a přibylo i oficiální potvrzení od maďarského kandidáta National Toll Payment Services.

Do hry o desetiletou smlouvu až za 29 miliard se přihlásil podle očekávání současný provozovatel českého mýta, firma Kapsch - ve spojení s operátorem O2 a bankou ČSOB. Dále pak slovenský SkyToll spolu s firmou CzechToll ze skupiny PPF

Informace serveru Lidovky.cz v pátek potvrdil také provozovatel mýta v Maďarsku National Toll Payment Services, který se přihlásil společně s českou firmou Eltodo a maďarskou telekomunikační firmou.

K TÉMATU:

„Společně s partnery z konsorcia - maďarskou společností i-Cell Mobilsoft Plc. a českým Eltodem jsme úspěšně podali dokumenty potřebné pro účast v tendru na elektronický platební systém mýta vyhlášený českým ministerstvem dopravy,“ sdělil pro Lidovky.cz Attila Attila, který má ve společnosti na starosti komunikaci.

Sdružené firmy podle něj věří v dobré hodnocení jejich přihlášky. „A doufáme, že část soutěže, v níž dochází k jednání s uchazeči, bude za účasti našeho maďarsko-českého konsorcia,“ dodal Attila.

Čtvrté jméno je z Německa, jde o společnost T-Systems International, která je součástí Deutsche Telekom. Informaci potvrdila mluvčí českého T-Mobilu Martina Kemrová. Německá společnost se do tendru přihlásila samostatně bez spolupráce s výše zmíněným českým operátorem ze stejné skupiny.

Resort dopravy nesmí jména účastníků zveřejnit, zapovídá mu to nová podoba zákona o veřejných zakázkách.

Tendr na provoz mýta od roku 2020 vypsalo ministerstvo dopravy v polovině června. Úřad očekává, že finální cena za deset let bude nižší než vypsaných 29 miliard. V současné době platí stát za roční provoz systému zhruba 1,5 miliardy korun ročně.

Zájemci o české mýto museli v rámci elektronické přihlášky předložit materiály, kterými prokáží dosavadní zkušenosti s mýtnými systémy. Následovat by měly rozhovory se zástupci uchazečských firem.

Lidé z ministerstva spolu s experty z poradenské firmy Deloitte pak vyberou pět nejvhodnějších uchazečů, mezi nimiž nakonec rozhodne. Na toto „síto“ mají měsíc. Formou výběrového řízení je málo používané jednací řízení s uveřejněním.

Tendr je vypsaný jako technologicky neutrální, utkat se v něm tedy můžou firmy, které nabízí mikrovlnné, satelitní či jiné řešení. Podmínkou je však kompatibilita se systémy v zemích EU, které se mají propojit v rámci takzvaného jednotného elektronického mýta.

mipMichal Pavec
  • 1Diskuse




Naučte se cizí jazyk během mateřské. Snadno a bez učebnice
Naučte se cizí jazyk během mateřské. Snadno a bez učebnice

Domluvit se anglicky nebo francouzsky, než půjde vaše dítě do školy? Za dva nebo tři roky se to opravdu dá zvládnout. Akorát zapomeňte na způsob, jak jste se učila jazyky ve škole. Možná vám totiž vyhovuje úplně jiný typ učení.