Informaci přinesl server SmartMOney.com. Nový systém počítá zaparkovaná auta tak, že zhodnotí procentuální zaplnění ploch určených k parkování před mnohými americkými nákupními centry. Takto získaná data následně spojí s tradičněji získávanými daty. Tím získá analýzu, která je zase o něco přesnější a analytici tedy obchodníkům a investorům mohou poradit lépe.
Samozřejmě, satelitní a letecké snímky parkovišť nemohou pomoci s předpovědí všech důležitých dat. Nedozvíme se z nich například, kolik jdou lidé do obchodu utrácet a do kterých obchodů v nákupním centru míří – tedy za jaký druh služeb jdou své peníze utratit. Nová metoda také není schopna sledovat, kolik lidí nakupuje on-line z tepla vlastního domova. I tak se ale jedná o velký pokrok při tvorbě analýz.
Situace letos
Z dosud získaných údajů je jasné, že počet nakupujících oproti minulým letům vzrostl. Satelitní snímky parkovišť před obchodními centry napovídají, že sezóna 2010 bude pro obchodníky velmi silná, což sice předpovídaly i konvenční metody, satelitní snímky to jen potvrdily. Obchodníci v Americe se mají letos na co těšit.
Nová metoda však nemusí sloužit jen pro období svátků a prázdnin. Z dostupných dat lze při dlouhodobém sledování například vyčíst, že míra nezaměstnanosti v USA je stabilní, zatímco osobní příjmy a spotřeba jdou společně nahoru.