Po několika měsíčním přezkoumávání případů neposlala Nedelková dobrý vzkaz klientům bank. Její nálezy z tohoto týdne totiž dávají zapravdu bankám.
ČTĚTE TAKÉ: |
„V tomto týdnu jsme obdrželi celkem sedmnáct nálezů finanční arbitryně, kterými zamítla žádosti o navracení poplatků za správu úvěrového účtu. Potvrzuje se tak správnost našeho stanoviska, že Česká spořitelna vždy postupovala v souladu s platnou právní úpravou," potvrdila serveru Lidovky.cz Hana Červená z právního oddělení České spořitelny.
Na Finanční arbitryni se začali obracet klienti bank poté, co se svými žádostmi neuspěli u civilních soudů. Na její posouzení čeká přes padesát tisíc žádostí.
Na rozdíl od soudů, kde jsou rozhodnutí u sporů v částkách do 10 000 korun konečné a nelze se proti nim odvolat, lze se proti nálezu finančního arbitra odvolat vždy.
Klientům při zpětném získávání údajně neoprávněně inkasovaných poplatků pomáhala iniciativa PoplatkyZpět.cz, která zároveň usiluje o zrušení těchto poplatků. V podobné situaci uspělo i spotřebitelské sdružení v Německu.