28. února 2017 13:30 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Starbucks si troufá: otvírá v Itálii, zemi espressa. ‚McDonald‘s nám stačí’

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 4Diskuse
Kelímek kávy Starbucks. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Kelímek kávy Starbucks. | foto: Reuters

MILÁN Americký řetězec kaváren Starbucks si po letech troufá expandovat do Itálie. Země, odkud pochází espresso, má velkou kulturu pití kávy a zakladatele firmy Howarda Schultze kdysi k založení Starbucks inspirovala.

Právě proto se společnost dlouho zdráhala otevřít svou pobočku i v Itálii, přestože již provozuje 26 tisíc kaváren v 75 zemích světa.

„Neměl jsem pocit, že jsme zralí na to přijít do Itálie. Domnívám se, že je to výjimečné místo. Vážím si italské kultury pití kávy... a myslím, že jsme se po letech dostali tak daleko, že do toho můžeme jít.“ sdělil Schultz agentuře AP.

V Miláně na Piazza Cordusio v budově staré pošty pár kroků od zdejší slavné katedrály tedy firma v příštím roce otevře jednu z třiceti nově plánovaných pražíren. Bude to největší pobočka o rozloze 2400 metrů čtverečních. Schultz doufá, že Italy naláká na v zemi dosud neznámé způsoby pražení. Podobně jako v jiných provozovnách si zákazníci budou moci kávu vypít buď v porcelánových šálcích uvnitř, nebo si ji odnést. Firma zatím neurčila ceny.

V Itálii stojí espresso běžně jedno euro, a to i ve velkých městech. Pije se často vestoje u baru a obsluha jej připravuje před očima zákazníka. V nabídce bývá i několik zákusků, ne vždy je k dispozici dobré internetové připojení.

Howard Schultz po 30 letech v kavárenském řetězci Starbucks končí.

Italové mají na Starbucks rozdílné názory, značka je v zemi ale dobře známá. „Jsme spokojeni s tím, co máme,“ řekla AP cestou do místní kavárny sedmdesátiletá Christine Kungová. „Už tu máme McDonald’s a to stačí.“

Naopak mladí Italové přiznávají, že se ve Starbucks na cestách po světě stavují. Jednadvacetiletá Giulia Rizziová říká, že se na otevření Starbucks těší a že její vrstevníci tam budou chodit často.

Provozovatelé tradičních kaváren se konkurence zatím nebojí. „Naší silnou stránkou je servis, nabízíme kávu vysoké kvality a jemného aroma,“ domnívá se manažer milánské kavárny Giacomo Caffe Antimo Santoro.

ČTK
  • 4Diskuse