Prodej vozů Hyundai klesl proti loňskému srpnu o 4,6 procenta na 293.924 vozů, což byla první ztráta od května 2009, kdy odbyt automobilky v zahraničí zasáhla globální ekonomická recese. Odbyt na domácím trhu se minulý měsíc propadl o 30 procent, zahraničí prodej naopak mírně stoupl.
ČTĚTE VÍCE: |
Členové odborů Hyundai v pondělí večer schválili předběžnou dohodu o mzdách a pracovních podmínkách, kterou management firmy sjednal s vedením odborů minulý týden. Pro dohodu se sice vyslovila jen těsná většina 52,7 procenta hlasujících členů, pro firmu to nicméně i tak znamená odvrácení dalších stávek a výpadků ve výrobě.
Výpadek činil přes 75 tisíc vozů
V červenci zaměstnanci Hyundai a její dceřiné firmy Kia stávkovali poprvé za čtyři roky. Následná vlna odborářských akcí vedla k výpadku produkce 76.723 vozů. To se v červenci odrazilo v propadu vývozu do USA o čtvrtinu a v nejslabším růstu globálního prodeje za 16 měsíců.
Jeden z firemních manažerů agentuře Reuters řekl, že prodej vozů na zahraničních trzích, který se na celkovém odbytu podílí 85 procenty, bude stávkou zasažen ještě tento měsíc, protože se v tom odrazí snížené dodávky vozů do Evropy či USA. Společnost uvedla, že se bude snažit výpadek ve zbytku roku dohnat a podle firemních činitelů by měla splnit celoroční plán produkce.
Hyundai a Kia společně tvoří pátého největšího producenta automobilů na světě. Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájil sériovou produkci osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních vozů u slovenské Žiliny.