Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Klienti nedostanou za zrušené zájezdy nic. Může za to legislativa

Pojišťovna Generali nevyplatí několika stovkám klientů zkrachovalé cestovní kanceláře BG Travel peníze za neuskutečněné zájezdy. Důvodem je nedostatečný limit pojištění, který si kancelář u ní sjednala.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

B. Hejda

25. 7. 2012 10:11
Generali lže

Generali lže: Zákon je formulován jasně - cestovka zkrachuje, pojišťovna platí. Detaily smluvních ujednání mezi pojišťovnou a cestovkou nemusí klienty zajímat. Pojišťovna má nejenom právo, ale dokonce fakticky i povinnost se zajímat, jestli cestovka neprodává zájezdy nad rámec sjednané výše krytí. Konkrétně bych upozornil na odstavec 3 paragrafu 7 zákona 159/99:

"Pojišťovna není oprávněna odmítnout pojistné plnění nebo snížit jeho výši v případě, dozví-li se po pojistné události, že cestovní kancelář vědomě poskytla nepravdivé nebo neúplné podklady, které byly pro uzavření pojištění podstatné. Pojišťovna je však v tomto případě oprávněna domáhat se náhrady škody na cestovní kanceláři."

Čili legislativně je situace natolik jasná, že lidem stačí vzít příslušné doklady a jednoduše u soudu požádat o platební rozkaz, nemusí ani dojít k žádnému velkému líčení. S tim pak na ty parchanty můžou rovnou poslat exekutora, aspoň si jednou taky vyzkouší, jaké to je.

0 0
možnosti

R. Janulík

25. 7. 2012 1:28
GENERALI

Je krasne jak se generali vymlouva na chybu v zakone misto aby zaplatila skody tak se vyhyba s touhle Svi....skou pojistovnou jsem mel vzdy problemi,.. pri povodnich v Praze nezaplatila i kdyz jsem mel obchod pojisten dale pri bouracce ani havarijni proste horsi pojistovna neni! Byt klientem zkrachovale cestovky tak ji zaluji! A diskuzi na idnes ani cist nemuzu tam snad pisi akcionari ty zlodejsky pojistovny tady na lidovkach se jim asi nechce platit za sms registracni!

0 0
možnosti

J. Kadeřábek

25. 7. 2012 0:22
Hlavně, že nás stát prostřednictvím

médií masíruje jak je to jednoduché prověřit si zda je CK pojištěná a tak získat jistotu. A jak je vidět je to všechno ku hounu.

0 0
možnosti

B. Hejda

25. 7. 2012 10:13
Re: Hlavně, že nás stát prostřednictvím

Stát je v tomto nevinně. Generali lže a doufá, že jí to projde, ale žádná chyba v tomhle zákoně není (nebo možná ano, ale ne ta, kterou tvrdí pojišťovna).

0 0
možnosti

M. Prokop

24. 7. 2012 22:13
Jak u blbejch,

aneb příliš složitá a podrobná legislativa.

Jako kdyby nestačilo napsat, že pojišťovna proplatí všechny oprávněné nároky. Výši pojistného ať si stanoví podle toho.

0 0
možnosti

B. Hejda

25. 7. 2012 10:16
Re: Jak u blbejch,

Ten zákon není až tak složitý (lze najít například na http://www.accka.cz/article.asp?article_id=24" target="_blank" rel="nofollow">http://www.accka.cz/article.asp?article_id=24 ). A je to přsně, jak píšete - pojišťovna platí vždy celou částku. A má právo kdykoliv chtít po CK doklady, na základě kterých si může ověřit, jestli jí ta kancelář nelhala o výši svých závazků.

0 0
možnosti

J. Kottas

24. 7. 2012 22:13
Že by zase zafungoval Marek Benda?

Tento exot, žijící ze slávy svého otce, už zadrbal kde co....

0 0
možnosti

M. Prokop

24. 7. 2012 22:14
Re: Že by zase zafungoval Marek Benda?

Benda nic moc, ale tohle je systémová chyba příliš detailního právního řádu.

0 0
možnosti

m. Paikr

24. 7. 2012 21:45
Co je české,

to je hezké.Ne, co je české to stojí za h...o a to platí nejen u cestovek.

0 0
možnosti

P. Broda

24. 7. 2012 20:53
Nikdy nejezdím na dovolené skrze cestovky

Ale co se týče  pojišťovny Generali zakáztal bych jí činnost v této republice ! A to nejenom  díky této kauze . Vždy najdopu nějaké kličky  jak vám nevyplatit to co jste si sjednali !

0 0
možnosti

R. Janulík

25. 7. 2012 1:49
Re: Nikdy nejezdím na dovolené skrze cestovky

presne ale na to tahle pojistovna doplati sama ja bych si u ni nepojistil ani krysu.

0 0
možnosti

P. Pruner

24. 7. 2012 19:42
žalovat stát

Proč tedy nežalovat stát za to, že legislativa neodpovídá evropské směrnici ? Jak to, že prostý zákazník nemá šanci ověřit, zda cestovka splňuje výši pojistného? Proč příslušné instituce nechají takovou cestovku nabízet zájezdy ?

0 0
možnosti

Z. Kulhánková

24. 7. 2012 20:50
Re: žalovat stát

Ale samozřejmě, že zákazník takovou možnost má. Prostý ještě neznamená hloupý.

0 0
možnosti