Na obrázcích už tento vůz k mání byl, v reálu jej běžní lidé viděli v úterý poprvé ve venkovní expozici této prestižní akce.
Vlaky typu Inspiro jsou na první pohled mohutnější než třeba metro v Praze. Pasažérům v metropoli Saúdské Arábie nabídnou také dvě cestovní třídy, které lez oddělit plentou.
Metroprojekt překreslil stanice metra D. Podívejte se na změny |
Spekulovalo se o tom, že tyto vlaky – kterých Siemens dodá celkem 74 – mají v první třídě pozlacené sedačky. Až takový luxus to není, místa pro cestující jsou potažené zlatou barvou, skutečný kov chybí. Ve druhé třídě je sezení modrobílé.
Metro v Rijádu bude mít po dokončení dalších čtyř linek (zbylé dvě mají na starosti společnosti Alstom a Bombardier) celkem 176 kilometrů z nich necelých sedmdesát povede pod zemí a zbytek převážně v pouštním terénu.
Vlaky nebudou mít strojvedoucího, což je v dnešní době u nových projektů standard. Počítá s ním mimo jiné i Praha pro svoji čtvrtou linku metra s označením D. Vedle Číny, kde se veřejná doprava obecně velmi bouřlivě rozvíjí, je metro v Rijádu patrně největším projektem svého druhu na světě.
Bude mít 85 stanic a vlaky budou moci zajet do sedmi dep.
Zobrazit celou fotogaleriiProhlédněte si pohodlně všechny fotografie |