Tatra nedávno oznámila propouštění víc než 800 zaměstnanců kvůli světové hospodářské krizi. Zbavila se tak přibližně pětiny z 4400 zaměstnanců. Ve většině se provozů bude zhruba do konce března 2009 pracovat jen tři týdny v měsíci. Firma tak sníží náklady na mzdy a energie. Náklady na vývoj ale omezovat nebude, uvedl už minulý týden šéf firmy Ronald Adams.
Dnes to potvrdil. "Čelíme celosvětové krizi, která má dopady na průmysl na celém světě a také Tatra těmto dopadům čelí. Tato situace dokonce ještě zvyšuje důležitost spolupráce s univerzitou. Musíme vylepšit naše vozy a zvýšit jejich konkurenceschopnost, nalézt a vyvinout nové materiály ke konstrukci nákladních vozidel," řekl dnes Adams. Doplnil, že chce firma v budoucnosti investovat i do vývoje nových materiálů. "Především budeme chtít snížit hmotnost vozů. Tatra je známá velkou spotřebou oceli při výrobě," poznamenal.
Tatra chce ve spolupráci s VUT vyvíjet především ekologicky šetrnější motor splňující normu EURO 6. Ten by měl být připraven v roce 2010. Kromě toho bude vyvíjet také hybridní a elektrické motory, které chce v budoucnu využít pro svá auta.
S VUT už automobilka spolupracovala na vývoji některých druhů motorů. Škola se věnuje vývoji alternativních pohonů i nezávisle na Tatře. Už rok například používá vlastní elektromobil, tedy vůz, který jezdí výhradně na elektřinu z běžné zásuvky nebo ze solárních panelů. "Tato smlouva je jakousi formalizací vztahu s podnikem a umožní našim studentům těsnější vazbu na praxi a přinese nám učitele z praxe do prostředí univerzity, což je obojí naším strategickým cílem," uvedl rektor brněnské školy Karel Rais.
Do ekologických pohonů v posledním období investuje i řada světových automobilek. Jejich plány by ale mohla zbrzdit právě světová finanční krize. Právě na vývoj takzvaných zelených pohonů by mohly například automobilky z EU dostat nejméně pět miliard eur (asi 126 miliard Kč). Ještě větší finanční pomoc od státu, až kolem 350 miliard korun, by měly dostat
americké automobilky.
Dnes to potvrdil. "Čelíme celosvětové krizi, která má dopady na průmysl na celém světě a také Tatra těmto dopadům čelí. Tato situace dokonce ještě zvyšuje důležitost spolupráce s univerzitou. Musíme vylepšit naše vozy a zvýšit jejich konkurenceschopnost, nalézt a vyvinout nové materiály ke konstrukci nákladních vozidel," řekl dnes Adams. Doplnil, že chce firma v budoucnosti investovat i do vývoje nových materiálů. "Především budeme chtít snížit hmotnost vozů. Tatra je známá velkou spotřebou oceli při výrobě," poznamenal.
Tatra chce ve spolupráci s VUT vyvíjet především ekologicky šetrnější motor splňující normu EURO 6. Ten by měl být připraven v roce 2010. Kromě toho bude vyvíjet také hybridní a elektrické motory, které chce v budoucnu využít pro svá auta.
S VUT už automobilka spolupracovala na vývoji některých druhů motorů. Škola se věnuje vývoji alternativních pohonů i nezávisle na Tatře. Už rok například používá vlastní elektromobil, tedy vůz, který jezdí výhradně na elektřinu z běžné zásuvky nebo ze solárních panelů. "Tato smlouva je jakousi formalizací vztahu s podnikem a umožní našim studentům těsnější vazbu na praxi a přinese nám učitele z praxe do prostředí univerzity, což je obojí naším strategickým cílem," uvedl rektor brněnské školy Karel Rais.
Do ekologických pohonů v posledním období investuje i řada světových automobilek. Jejich plány by ale mohla zbrzdit právě světová finanční krize. Právě na vývoj takzvaných zelených pohonů by mohly například automobilky z EU dostat nejméně pět miliard eur (asi 126 miliard Kč). Ještě větší finanční pomoc od státu, až kolem 350 miliard korun, by měly dostat
americké automobilky.