9. března 2017 16:17 Lidovky.cz > Byznys > Média

Vysílací rada zpochybňuje objektivitu reportáží ČT o Babišových dluhopisech

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 10Diskuse
Andrej Babiš při projevu. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Andrej Babiš při projevu. | foto: ČTK

PRAHA Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) vyzvala Českou televizi, aby vysvětlila způsob zpracování tří reportáží o nákupu dluhopisů ministrem financí Andrejem Babišem (ANO). Babiš si stěžoval na to, že vyznění reportáží mohlo vyvolat pochybnosti o jejich nestrannosti a objektivitě. ČT má na odpověď 30 dnů. Uvedla to ve čtvrtek RRTV v tiskové zprávě.

Stížnostem se bude v nejbližší době věnovat etický panel ČT a budou předloženy internímu šetření, uvedla televize.

Rada chce vysvětlení k reportážím „Křišťálově čisté“ a „Voda a víno“, odvysílaným v rámci nedělních pořadů 168 hodin, a reportáži „Ministerské počty“ z pondělních Reportérů ČT.

„Stížnostem Andreje Babiše na tři reportáže v publicistických pořadech České televize se bude v nejbližších dnech věnovat Etický panel České televize, stížnosti jsou rovněž předloženy k internímu šetření v rámci ČT. Česká televize je připravena podat RRTV řádné vysvětlení a obhájit, že k žádnému porušení zákona nedošlo,“ řekla mluvčí televize Alžběta Plívová. Podání vysvětlení je podle ní běžný nástroj, který RRTV využívá pro vyřízení stížností, jež obdrží. Loni a předloni podávala Česká televize vysvětlení asi v 50 případech.

Reportáže podle stížnosti radě zpochybňují legitimitu nákupu dluhopisů a mohou účelově vyznívat tak, že Babiš lhal ohledně svých příjmů, i když to nebylo spolehlivě prokázáno. Jedna z reportáží by mohla evokovat dojem, že nákup dluhopisů byl účelový s cílem vyhnout se placení daní a že společnost Agrofert je protěžována při získávání veřejných zakázek, dodala rada.

Jedné reportáži v pořadu 168 hodin stížnost radě dále vytýká, že nepřinesla nové informace a nereflektovala argumenty napadeného aktéra, ačkoli byly v době zpracování reportáže známé. „Reportáž nedala prostor k vyjádření aktérovi, ale naopak pracovala s účelovým sestřihem jeho předchozích vyjádření, sestavených do takového celku, který evokoval dojem jednoznačného provinění A. Babiše,“ uvedla rada.

Babiš si na sérii reportáží stěžoval rovněž u Rady České televize. Žádal pracovněprávní postih redaktorů, kteří se na jejich vzniku podíleli.

Nejasnosti kolem Babišova majetku se vynořily v souvislosti s tím, že v roce 2013 koupil dluhopisy svého holdingu Agrofert za 1,5 miliardy Kč. Babiš už dříve řekl, že na nákup těchto dluhopisů využil své předchozí příjmy. Pochybnosti o svých příjmech hodlá Babiš rozptýlit auditem.

ČTK
  • 10Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na Lidovky.cz