"Během prvního týdne provozu jsem díky nashromážděné historii vývoje ceny u každého produktu zjistil, že některé 'akce' jsou trochu podezřelé. A od toho už byl jen krůček k tomu začít na ně upozorňovat. Prakticky se tedy dá říct, že jsem TESCOVINY.cz vytvořil vlastně pro sebe, ale jsem samozřejmě rád, že myšlenka padla na úrodnou půdu," objasnil vznik nápadu Daniel Felix Hrouzek v on-line rozhovoru pro Lidovky.cz.
ČTĚTE TAKÉ: |
Lidé hledí na cenu, ne tolik na kvalitu
Problém Čechů při výběru potravin vidí zakladatel 'hlídacího webu' hlavně v tom, že naprostá většina populace hledí jen na cenu - čím levnější, tím lepší. Jenže u některých potravin pak člověk zjistí, že za tak nízkou prodejní cenu se nedají ani vyrobit, natožpak prodat. Čili v nich musí být něco, co v nich být nemá. "Stačí prostě jen trochu přemýšlet a uvědomit si, že je lepší méně kvalitního (a tedy trochu dražšího) zboží, než hromada něčeho sice extrémně levného, ale zato hnusného. Slevy jsou fajn, ale s rozumem," upozorňuje Hrouzek.
Tesco slíbilo 'vyladit' systém
Společnost Tesco Stores zareagovala na 'hlídací server', který ji usvědčuje z klamání zákazníků, vstřícně. S jejími zástupci už zakladatel webu jednal a nepadla na ní ani zmínka o možnosti 'odstřižení' webu od zdroje dat . "Na zmíněné schůzce se zástupci Tesco Stores byl přítomný i specialista cenového marketingu, takže samozřejmě přišla řeč i na to, co v rámci projektu TESCOVINY.cz označuji jako 'Slevy' nebo 'Zlevněné zboží'. Vyjádření ale bylo jen velmi okrajové, týká se totiž celkové cenové politiky společnosti, která mi samozřejmě rozkryta nebyla. Osobně mám dojem, že výrazné slevy mimo akce mohou také souviset se systémem e-shopu, který rozeznává jen jednu zvýhodněnou cenu a dokáže ji označit jako 'akci'," objasnil Hrouzek.
Sporné akce prý nejsou nikdy vytvářeny 'ručně', což lze vzhledem k množství produktů pochopit. Pokud tedy Tesco může výskyt sporných akcí nějak ovlivnit, tak to z velké části bude postupným vyladěním systému, což je proces běžný u jakéhokoliv e-shopu. "Tesco přiznalo minimálně jednu velkou chybu, díky které pravidelně docházelo k výskytu jednoho typu sporné akce. Tato chyba se teď už týden neprojevila, z čehož lze usuzovat, že byl problém nejspíš odstraněn," shrnuje Hrouzek výsledky jednání.
CELÝ ON-LINE ROZHOVOR S DANIELEM FELIXEM HROUZKEM SI PŘEČTĚTE ZDE:Co je to falešná akce? Odpovídal zakladatel serveru Tescoviny.cz Daniel Felix Hrouzek, zakladatel TESCOVIN.cz |
Na produkt v akci vás upozorní e-mail
Projekt má velkou šanci na pokračování. Ceny potravin monitoruje chytrý program, který se o všechno sám postará. Do budoucna navíc Hrouzek chystá několik vylepšení, například upozornění e-mailem na konkrétní produkt, který je právě v akci, nebo chytrou aplikaci pro mobilní telefony. Ta bude fungovat tak, že si v kamenném obchodě vyfotíte čárový kód zboží a obratem získáte nejen historii jeho ceny, ale i všechny ostatní informace z Tesco e-shopu. Hrouzek nevylučuje ani možnou spolupráci s novým webem ministerstva zemědělství Potraviny na pranýři a rád by se pustil i do e-shopů dalších obchodních řetězců, které by mohly vzniknout.