Diskuze
Teslou do Paříže: Jsme v cíli. Auto chtělo proti plánu víc elektřiny, cestou pekelně pršelo
Děkujeme za pochopení.
J. Dřevojan
Když si vezmeme, že v úhrnu na výrobu, provoz, likvidaci se oproti klasickému benzinovému autu ušetřilo +/-12% skleníkových plynů, tak je výsledek dost žalostný.
V. Kotas
Už jsem to psal, 1.zimu pořádnou - sníh od Mikuláše až do Jozefa, bez oblev a k tomu párkrát mrazy sibiřský - ve dne -10°C a v noci až -25°C. A bude ověřeno, na co jsou elektromobily v současném provedení a jejich zázemí.
Obávám se, že to B), které sociální inženýři, kteří nám "ordinují" elektromobilitu, neříkají zatím moc nahlas (jaké jsou jejich sny a touhy v plné kráse) by mohlo znít nějak takhle:
- současná individuální automobilová doprava v Evropě je příliš levná a proto je příliš rozšířená a navíc produkuje příliš CO2
- zapomeňte na způsob, jakým jste auto používali dosud i na to, kdo všechno si automobil mohl dovolit
- vlastnit automobil pro osobní potřebu bude daleko dražší než dosud (bez výnosů spotřebních daní za pohonné hmoty se ale vlády neobejdou, takže když zrušíme spalovací motory, bude třeba vymyslet nějakou jinou daň, která bude mít obdobný výnos - ať už z elektromobility nebo z něčeho jiného, ale to doladíme)
- po odstavení jaderných elektráren a vypnutí uhelných (do r.2038 dle německé Energiewende) beztak nebude dostatek energie pro nabíjení elektromobilů (kdyby se nahradila všechna "stará" auta e-auty)
- řešení pro větší města bude car sharing a/nebo elektrokolo a kolo
- řešení pro vesnic
...dokončení
- řešení pro vesnici je elektrokolo / kolo / chůze
- s autem se spalovacím motorem se do některých měst od r. 20?? už stejně nedostanete
- auta se spalovacím motorem od roku 20?? už prostě nezaregistrujete
... leda že by... https://www.info.cz/evropska-unie/nemecka-energiewende-se-hrouti-venkov-se-proti-ni-bouri-politici-maji-z-hnevu-lidi-obavy-41597.html
T. Hraj
Škoda dělá u Octavie nádrž cca 45l, kdežto u Superbu cca 65l. Už tento rozdíl je pro majitele oktávky celkem protivný (auto vyžaduje častější pozornost). S elektromobilem to není jenom rozdíl, ale přímo změna životního stylu.
Jinak, osobně nejsem žádný skeptik ani milovník bensinu. Emobil bych bral všema deseti, pokud by někdo přišel s baterií o 2-3 násobné kapacitě, dobíjecím čase do 10 minut, existovala infrastruktura, byl dostatek elektřiny pro miliony emobilů atd.
J. Nový
A ještě jste zapomněl na cenu. Tzn. až bude zároveň jejich cena na úrovni současných aut se spalovacím motorem a taky se stejnpou výdrží. Tedy nevím, jakou mají akumulátory trvanlivoast a kolik pak stojí jejich případná výměna.
J. Nový
Možná je zbytečný boj elektromobilů, aby nahradily automobily se spalovacím motorem. Podobně jako běžné auto nenahradí na velké vzdálenosti letadla, tak elektromobily najdou uplatmění především v městkém provozu, kde najedou méně km. Poštovní auta a rozvážkové firmy, taxíky, MHD atd. Také pro lidi, kteří jezdí do práce třeba do 100 km a budou mít možnost si nabíjet na aprkovišti svého zaměstnavatele svůj elektromobil. Tam by to určitě smysl mělo.
Z. Lapil
Je to tak. Akumulátory jsou a dlouho budou úzké místo, takže elektromobily jsou vhodnější tam, kde se bez nich co možná obejdou: jízdy kolem nabíječky nebo po drátech. Viz mimo jiné ty tisíce ne-li desetitisíce ještěrek a vysokozdvižných vozíků po skladech a fabrikách.
J. Dřevojan
No uvidime, kdy tahle slepa vyvojova vetev dojde ke svemu konci. To cekani na nabiti mi pripomina scenku z Obecne skoly, jak autobus cekal na dostatek drevoplynu.
Tohle je budoucnost. Během pár let se zvýšil dojezd z průměrných 150 km na 500 km, a vývoj jde dál. Přijdou nové typy baterií s větší hustotou, které umožní dojezd 1000 km na jedno nabití a mnohem rychlejší dobíjení. Čím víc bude e-aut, tím víc bude i dobíječek. Auta budou nejen elektrická, ale i plně robotická...
J. Pospíšil 402
Jezdil jsem Ačkem do Bruselu, což je asi tak stejně daleko. Vyjížděl jsem s plnou a jednou tankoval a zbylo třičvrtě nádrže. Cesta trvala mezi 8 a 10 hodinami. Nestála za dramatické reportáže a nocování cestou.
Dobrý test.
1000 km elektromobilem - 5 dobíjení, každé po půl hodině.
1000 km dieslem - zastávka u pumpy maximálně dvakrát, každá do 10 min.
Ano, je možné namítnou, že by si řidič měl dělat bezpečnostní zastávky. Ty by ale měli být na místech, kde řidič chce zastavit, a nikoliv pouze tam, kde je nabíječka či pumpa.
Závěr - diesel je minimálně na dlouhé cesty (> 200km) lepší než elektromobil.
Za ty peníze takové nepohodlí - to je fakt jen pro zelené trotly.
Auta vypadají takhle: https://www.novinky.cz/auto/504336-historie-aerovek-se-zacala-psat-pred-90-lety-na-sraz-veteranu-priletela-i-vnucka-zakladatele-firmy.html
L. Pru
Týpek už měl 2x "tankovat" a zatím se neozval, to nevypadá dobře.