Loňská plastická operace 5008 byla nezbytná, přesto její výsledek vyznívá rozpačitě. Takové 308 může její větší sestra jen tiše závidět, a tak se při pohledu na peugeoťácké MPV mísí nesmělý potlesk za přední část (třeba linie světlometů je zajímavá) se zklamaným povzdechem u zadní části (které se invence designérů ani nedotkla). Ano, Peugeot se snažil udržet své MPV v závěsu za progresivnější a vyjma VW Touranu i designově nápaditější konkurencí, ale vzhledu faceliftované 5008 se to výrazně nedotklo.
Otlaky? Jak kde
Omlazovací kůra se stejně letmo jako vnějšku dotkla i interiéru. Tisíce litrů prostoru uvnitř osvětluje téměř panoramatické přední okno. Místu mezi řidičem a spolujezdcem dominuje masivní středový panel, u něhož si asi každý položí otázku: Proč je tak ohromný? Kromě velké schránky na kde co, totiž vlastně nic nenabízí. Vyšší - rozložitější řidiče navíc bude otravovat v oblasti kolena/holeně - pozor, hrozí otlaky.
Peugeot 5008 STYLE 1.6 THP:Technické parametry:
Spotřeba (dle výrobce, l/100km):
|
Čeho se však rozhodně nemusíte bát, jsou otlaky na zádech či pozadí. Byť autor testu preferuje tvrdší a sportovnější posezení za volantem, musí křeslo z pětsetosmičky jen a jen chválit. I přesto, že blíže než k autosedačce má k ušáku zaparkovanému před krbem v obývacím pokoji. Přední sedák vás hýčká, když se posunujete zacpanou pražskou magistrálou, stejně jako když plavete po dálnici. Jediné, avšak logické trable, přijdou při ostřejší jízdě mimo město, kdy tělu chybí v sedačce vedení, ale kvůli tomu si 5008 určitě nikdo nekupuje.
Dovolte ještě jedno zastavení na místě řidiče. Z materiálově čistě provedeného interiéru se vymykal informační displej, který byl v testovaném autě spojený s navigací. Jednoduchý pohyb (sklopit, vyklopit) má na starosti motorek, který - i vinou jinak dobře odhlučněného interiéru - otravuje pokaždé, když je v akci. Vrčí, rachtá, vrčí, rachtá. Škoda, protože jinak by jednoduché konzervativní ovládání hravě porazilo futuristicky dotykovou spleskanici, kterou do vínku dostaly nové Peugeoty a Citröeny. Ano, staromilci závislí na tlačítkách a knoflících si v 5008 přijdou na své.
Piknik za volantem, i vzadu
Ještě zpět k rozmazlování v interiéru, který oceníte třeba na pikniku překaženém počasím. Uvnitř totiž můžete bez zábran nakrájet modrý sýr a otevřít lahvinku. Jenže záhy zjistíte, že právě místo pro láhev designéři zapomněli nakreslit, resp. vytvořili ho tak nešikovně, že se kříží s loketními opěrkami. Při zachování komfortu sedačky zůstane ve středovém panelu místo maximálně na panáka. Pro řidiče nevhodné. Lepší hodnocení bohužel nezíská ani úložné místo u předních dveří.
ROZMĚRY:
|
Velkorysý je naopak prostor na zadních sedačkách, kde pohodlí najdou klidně i tři dospělé osoby, o dětech ani nemluvě. A to je taky hlavní přednost 5008, o které si řada i větších konkurentů může nechat zdát. Tři samostatné sedačky kromě prostoru pro cestující nabízejí také slušnou variabilitu a 5008 díky tomu získává při stěhování na víkend parametry pickupu. Ostatně už základní objem kufru 679 litrů patří spíše mezi nadprůměrné. Manželka navíc při vzpírání tašek, nákupů či kočárku určitě ocení nízkou hranu kufru.
Motor dobrý, jen plechový
Příjemně překvapí také benzinový šestnáctistovkový čtyřválec, který při 6000 otáčkách usměrňuje, hnán turbem, slušných 156 koní. Šestistupňová převodovka s ním navíc dobře komunikuje.
Horší už je to se spotřebou. Na deklarovaných 5,8 litru mimo město spíš zapomeňte. Netrpělivé šoféry pak 5008 ve městě vytrestá velkou žízní, klidně přes 10 litrů. Na druhou stranu dotknout se kombinované spotřeby 7,3 litru v režimu klidný řidič, není problém. A to ani s předpisovou jízdou po dálnici. Šikovnější šofér se dostane i pod sedm litrů, a to je na tak velké auto v kombinaci s benzinovým agregátem slušná hodnota.
Škoda jen, že do jinak velmi dobře odhlučněného interiéru pronikají při akceleraci zpod kapoty plechové zvuky. Nešťastní také mohou být milovníci tempomatu, protože jeho ovládání by si zasloužilo samostatné školení a k tomu kurz ruční ekvilibristiky. Ale co, auto si nekupujete na týden, takže cvičit se nakonec vyplatí.
Základní cena | 495 000 Kč |
---|---|
Cena testovaného vozu | 539 500 Kč |
Závěr: Peugeot 5008 tady není pro to, aby sbalil šoféry na své křivky. Přednosti má jinde. Prostor, pohodlí a nakonec i překvapivě pružná benzinová šestnáctistovka jsou hlavní argumenty, proč o 5008 uvažovat jako o dobré rodinné investici. Aby se z ní stala srdeční záležitost, musela by nabídnout trochu víc. Jenže srdce jde při cestování s rodinou stranou.