Henderson současně vyzval vlády k rychlé reakci, která by zajistila, aby divizím do dubna či května nedošla hotovost. Vládní opatření by podle Hendersona mohla zabránit zániku zhruba 300.000 pracovních míst.
Mateřská společnost General Motors usiluje o to, aby vlády poskytly až 3,3 miliardy eur (92 miliard korun) na financování oddělení německé divize Opel a britské divize Vauxhall. Henderson rovněž vyzval zaměstnance těchto divizí i švédské divize Saab k ústupkům, jež by pomohly ochránit jejich pracovní místa.
Německý ministr hospodářství Karl-Theodor Guttenberg ale tento týden prohlásil, že německá vláda se nenechá dotlačit k ukvapenému rozhodnutí o poskytnutí státní pomoci automobilce Opel. Ten se stal v listopadu první evropskou automobilkou, která za současné krize požádala vládu o pomoc.
I mateřská společnost GM požádala minulý měsíc americkou vládu o další pomoc v hodnotě 16,6 miliardy dolarů (téměř 370 miliard korun). Firma přitom již dříve obdržela vládní úvěry v hodnotě 13,4 miliardy dolarů. GM vládě rovněž předložila restrukturalizační plán, jenž zahrnuje zrušení 49.000 pracovních míst, z toho 26.000 mimo Spojené státy.