V lednu se prodej aut na Slovensku propadl dokonce o více než dvě pětiny. Pokles prodeje vykázaly za minulý měsíc v důsledku ekonomické krize ale také další země, například Spojené státy, Japonsko, Francie, Itálie či Španělsko. V Německu však prodej díky zavedení šrotovného stoupl.
Nejžádanější značkou na Slovensku minulý měsíc zůstala česká Škoda, jejíž prodej dosáhl 777 vozů a její tržní podíl tak činil 17,29 procenta. Druhé místo obsadila francouzská značka Renault (9,23 procenta), za kterou následovala rovněž francouzská značka Peugeot (7,57 procenta).
Šrotovné bude od pondělí
Slováci si od pondělí budou moci kupovat nová auta se slevou až 2000 eur (55.890 Kč), pokud nechají zlikvidovat svůj starší vůz. Šrotovné se bude vztahovat na nákup osobních automobilů s cenou do 25.000 eur včetně daně z přidané hodnoty. Příspěvek by tak měl zlevnit zejména vozidla nižší a střední třídy, protože stát nechtěl podpořit prodej drahých aut.