Lidovky.cz

Na trh přichází nová zdravotní pojišťovna

Ekonomika

  15:26
PRAHA - Na trh dnes vstupuje nová zdravotní pojišťovna. A to přesto, že v současnosti na zdravotní pojištění doléhá krize a vláda kvůli tomu uvažuje o sloučení dvou jiných pojišťoven. Od ostatních deseti konkurenčních pojišťoven se chce Média odlišovat hlavně komunikací s klienty. V té chce být aktivnější.

Logo nové zdravotní pojišťovny Média. foto: Reprofoto

„Pokud si to bude klient přát, můžeme například zasílat upozornění na mobil, že je čas navštívit stomatologa,“ popsal Emil Buřič, který novou pojišťovnu vede. Kromě toho se klienti v internetovém zabezpečeném systému mohou dozvědět, kolik jejich péče stojí. Pojišťovna je hodlá také aktivně upozorňovat na příspěvky, které mohou získat například na očkování.

Každá nová zdravotní pojišťovna musí do roka od vzniku sehnat aspoň 50 tisíc pojištěnců. Média věří, že toho dosáhne dokonce podstatně dříve. Lidi láká mimo jiné i na 400korunový šek. Ten dostane každý nový klient za vyplnění ankety. Vedle příspěvků na očkování nabízí pojišťovna například příspěvek na vyšetření pro získání řidičského průkazu.

Těžký začátek
„Nic nebrání tomu, aby se na trhu objevila nová zdravotní pojišťovna. Je ale pravda, že začíná v poměrně složité situaci,“ komentoval vznik Médie prezident Svazu zdravotních pojišťoven Ladislav Friedrich.


Podle něj by si pojišťovny ovšem měly konkurovat spíše kvalitou zdravotní péče, kterou svým klientům zprostředkovávají. Zdravotní pojišťovny začínají mezi zdravotnickými zařízeními stále více preferovat ta lepší. „Uvědomujeme si, že někteří lidé ocení příspěvky na to či ono. Koneckonců všechny zdravotní pojišťovny příspěvky dávají. To hlavní ale je, jestli se pacientům dostane kvalitní zdravotní péče, když ji budou potřebovat,“ uvedl.

Podle slov Pavla Kubíčka, ředitele úseku zdravotní péče nové pojišťovny, je ale kvalita zdravotní péče tématem spíše pro ministerstvo zdravotnictví. „Uhradíme veškerou dostupnou zdravotní péči,“ řekl Kubíček, který dříve pracoval jako mluvčí České lékařské komory a pak jako ředitel odboru na ministerstvu zdravotnictví pod vedením Davida Ratha (ČSSD).


Zdravotní pojišťovna Média bude do konce roku svým klientům hradit péči ve všech zdravotnických zařízeních. Později (stejně jako ostatní pojišťovny) jen v těch, která s ní uzavřou smlouvu.

Pojišťovnu založila finanční skupina GES podnikatele Ivana Zacha.  Ta mimo jiné vlastní polovinu televize Prima. „Naším záměrem je vstoupit na trh zdravotního pojištění před jeho reformou. Ta se blíží a my chceme být u toho. Tušíme, že je otázkou příštího nebo přespříštího volebního období,“ uvedl Buřič. Časem se chce podle něj Média zařadit mezi pět největších zdravotních pojišťoven.

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.