"Rok 2008 byl pro společnost Škoda Auto velmi obtížný. Pouze negativní vývoj české koruny vůči všem relevantním měnám, zejména euru a americkému dolaru, zatížil náš provozní výsledek v porovnání s rokem 2007 částkou 6,3 miliardy korun," řekl novinářům člen představenstva za oblast ekonomie Holger Kintscher.
Vyhlídky firmy na letošní rok prý nadále zůstávají nejisté a zatížené značnými riziky. "Čeká nás krajně složité období." podotkl Kintscher. Škoda Auto letos spoléhá na některé novinky, jež uvede na světové trhy. První z nich je lehký terénní vůz Škoda Yeti, který automobilka představila na autosalonu v Ženevě, v druhé polovině roku pak má k zákazníkům dorazit i Superb Combi.
V současnoti ji nad vodou drží šrotovné
"Půjdeme rovněž dále cestou internacionalizace skupiny Škoda Auto a budeme zde cíleně rozšiřovat své aktivity. Velmi kladným signálem jsou pro nás aktuální úspěchy modelu Fabia a stav našich objednávek, jejichž množství je nad úrovní loňského roku," řekl předseda představenstva Reinhard Jung.
Fabia se například na německém trhu stala díky šrotovnému druhým nejprodávanějším modelem, prodej Škodovek roste i v dalších zemích, kde byla šrotovací prémie v nějaké formě zavedena.
Automobilka v loňském roce snížila o 8,4 procenta počet zaměstnanců na 26.695 lidí. Na konci roku 2007 dělalo ve firmě přes 29.000 zaměstnanců, pokles je však způsoben hlavně snížením stavu agenturního personálu. Škoda Auto zůstala největším vývozcem České republiky s podílem 6,7 procenta na celkovém vývozu země.