Lidovky.cz

New York láká gaye na Duhovou pouť

Ekonomika

  13:00
NEW YORK - New York zahájil novou reklamní kampaň zaměřenou na homosexuály. Zástupci města doufají, že tak podpoří turistiku ve městě a příjmy z ní pomohou městu snížit očekávaný rozpočtový deficit ve výši čtyř miliardy dolarů (80,6 miliardy Kč).

Homosexuály má do New Yorku přilákat Duhová pouť. foto: www.nycgo.comReprofoto

V loňském roce město navštívilo rekordních 47 milionů turistů a utratili zde rekordních 30 miliard dolarů. Gayové a lesby měli na těchto číslech podíl zhruba deset procent.

NYC & Company utratila za reklamní kampaň nazvanou Duhová pouť z peněz daňových poplatníků 190.000 dolarů. Celkové náklady, tedy včetně partnerské spolupráce s majiteli reklamního prostoru, by se však mohly vyšplhat až na dva miliony dolarů.

Kampaň přichází v době, kdy se příjmy města kvůli globální ekonomické krizi prudce snížily a mnoho lidí ruší své letošní plány na dovolenou, nebo ji budou trávit jen blízko svého domova. Kampaň také startuje krátce před červnovým 40. výročím od nepokojů u baru Stonewall na Manhattanu, které jsou považovány za začátek moderního hnutí za osvobození homosexuálů.

Kampaň má zdůraznit pověst New Yorku jako turistické destinace přátelské k homosexuálům. Objeví se na specializovaných internetových stránkách, v časopisech, ale také na zastávkách autobusů, sloupech veřejného osvětlení, městském mobiliáři, telefonních budkách a železničních stanicích.

Město New York je mezi homosexuály v USA nejoblíbenější destinací pro turistické i služební cesty. Následuje Las Vegas a San Francisco. Počet destinací, které se tuto komunitu snaží přilákat, se ale zvyšuje. Podle společnosti Community Marketing utratí v USA ročně turisté s homosexuální, bisexuální a transsexuální orientací 70,3 miliardy dolarů, napsala agentura AP.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.