Lidovky.cz

Škoda nestíhá, Fabie vyjedou i z Vrchlabí

Slovensko

  12:55
MLADÁ BOLESLAV - Automobilka Škoda Auto zvažuje dočasnou výrobu modelu Fabia také ve svém závodě ve Vrchlabí. Chce tak řešit aktuální situaci, kdy je o malé vozy velký zájem a dlouhé čekácí lhůty by mohly znamenat odliv zákazníků. Informuje o tom dnešní vydání týdeníku Škodovácký odborář. Dosud se Fabie vyrábějí jen v hlavním závodě v Mladé Boleslavi.

Šrotovné vyhnalo výrobu v Mladá Boleslavi na hranici možností. foto: ČTK

Firma momentálně dodává auta především na trhy, kde byla zavedena šrotovací prémie. V jiných zemích je situace stále špatná. Například ale v Německu se stala v únoru druhým nejprodávanějším autem Škoda Fabia. Prodeje škodovek rostou i v Rakousku, Itálii, Francii a na Slovensku.

"Musíme si ale rozmyslet, jak s těmi zakázkami naložíme, protože později hrozí jejich úbytek. Teď přemýšlíme, jak s aktuální horou zakázek zajistit zaměstnanost pro všechny tři závody a přitom dávat pozor, jak neztratit zákazníky kvůli dlouhým dodacím lhůtám," řekl týdeníku Klaus Dierkes, člen představenstva odpovědný za personalistiku.

Firma chce denně vyrábět především co nejvíce Fabií, protože o ty je aktuálně největší zájem. "Zvažujeme i to, zda by se Fabia nemohla vyrábět i ve Vrchlabí. O tom ale zatím nepadlo žádné rozhodnutí. Musíme prověřit, jestli svařovna dokáže vyrobit více aut, než se v Mladé Boleslavi montuje," sdělil Dierkes.

Fabie by se údajně mohly lakovat také v Kvasinách, což by však byl logisticky náročný projekt. Ve Vrchlabí se nyní montují modely Octavia a v tamním závodě pracuje zhruba 1100 lidí.

Malý vůz vyfoukli Slováci
Ještě před rokem se přitom uvažovalo o tom, že se ve Vrchlabí bude vyrábět malý rodinný vůz, Volkswagen jej však bude nakonec vyrábět v Bratislavě.

Škoda chce však i přesto zajistit Vrchlabí podporu. Pro tento rok to chce udělat tak, aby stávající produkty byly plánovány právě i pro Vrchlabí.

"Jako příklad se rozhodlo, že pokud i nadále budeme chtít vyrábět LPG vozy, tak jedině ve Vrchlabí. To ale nemůže být strategie pro středně a dlouhodobou budoucnost," podotkl Dierkes s tím, že firma chce určitě v závodě zachovat zaměstnanost.

Odbory: soboty bez prémie nechceme
Kvůli zajištění dostatečné produkce aut se ve firmě stále diskutuje také o možnostech výroby v přesčase z pátku na sobotu. "My jako firma, pokud bychom měli vyrábět o sobotách, tak bychom to chtěli v rámci časových kont," sdělil Dierkes.

S časovými konty však nesouhlasí odbory, které místo toho navrhují, aby byly soboty dobrovolné formou přesčasu s příplatkem a prémií minimálně 400 korun.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.