Do té doby to bylo možné jen u lehkých užitkových aut. Podíl firemních aut na prodejích dosáhl v květnu 49 procent proti 20 procentům v březnu.
Podle bývalého šéfredaktora týdeníku Auto 7 Martina Jaroše šlo jen o přesun mezi kategoriemi osobních a lehkých užitkových vozů, ale v součtu prodej zaznamenal propad. Zatímco letos automobilky prodaly v Česku do května 74.679 osobních a lehkých užitkových aut, loni to bylo o 11.000 více. "V případě, že nebude v Česku zavedeno šrotovné, se ekonomická krize projeví v nižších prodejích za celý letošní rok," dodal.
Nejprodávanější značkou osobních aut byla Škoda se 17.162 vozy, což však bylo o sedm procent méně, než loni. Druhý Ford naopak zaznamenal růst o 49 procent na 5964 aut. Následuje Renault se čtvrtinovým růstem odbytu na 4646 vozů.
Prodej lehkých užitkových vozů v květnu propadl o 81 procent a od začátku roku o 55 procent. Firmy totiž přestaly kupovat užitkové vozy přestavěné kvůli odpočtu daně z osobních modelů.
Podle agentury Reuters prodej nových osobních automobilů v Německu v květnu meziročně stoupl o 40 procent na zhruba 390.000 vozů. Poptávku po automobilech podporuje takzvané šrotovné, jež zavedla německá vláda.
Německo je největším automobilovým trhem v západní Evropě.