"S naším trhem to jde z kopce a situace je čím dál tím horší," řekl Reuters Gerard Laloi, šéf sdružení asi sedmi desítek pivovarů, které vyrábějí 99 procent francouzské pivní produkce.
Loni Francouzi vypili 18,6 milionu hektolitrů piva a s průměrnou spotřebou 30 litrů za rok se zařadili na předposlední příčku žebříčku zemí Evropské unie. Skončili tak daleko za Čechy, kteří průměrně vypijí 160 litrů, nebo za Angličany se 110 litry.
Zato vína se podle Mezinárodního úřadu pro révu a víno (OIV) v zemi galského kohouta vypije ročně téměř 32 milionů hektolitrů - tedy asi 50 litrů na osobu.
Táhnou jen speciality
Také "pivní zvyky" Francouzů se mění, konstatoval Laloi. Spotřebitelé stále častěji volí speciální piva - jantarové či bílé Abbaye, nebo vysoce kvalitní piva. Jejich prodej se zvýšil o 5,7 respektive 6,4 procenta, zatímco klasická piva jako ležáky zaznamenala osmnáctiprocentní pokles.
"Od září byl nepříznivý dopad finanční krize velice markantní," dodal Laloi. Nicméně pokles spotřeby piva podle něj kompenzuje třiatřicetiprocentní vzestup jeho vývozu zejména do ostatních zemí Evropské unie jako Německo, které je hlavním zahraničním trhem Francie.
Francie je pátým největším producentem piva v EU. V roce 2008 ho vyrobila 15 milionů hektolitrů.