Hospodářská krize dopadla na autodopravce velice důrazně. Prodeje kamionů rapidně klesly a zatímco ještě před dvěma lety chybělo v Česku na 20.000 řidičů, dnes jich jsou stovky bez práce.
Například na Vysočině se nákladním dopravcům za poslední rok snížil objem zakázek až o polovinu. Objednávek ubylo v tuzemsku i za hranicemi, nyní je situace ještě tíživější kvůli dovoleným. Stoupající konkurence v oboru se projevuje poklesem přepravních cen, navíc se zhoršuje platební morálka zákazníků. Podle ankety ČTK už mnohé dopravní firmy část kamionů odstavily, několik menších dopravců skončilo úplně.
Situaci dokreslují i údaje Svazu dovozců automobilů, podle něhož se prodej nových nákladních vozů kvůli ekonomické krizi v prvním pololetí propadl o 55 procent.
Úsporná opatření firem ale často vrcholí propouštěním a prodejem části vozového parku. "Firmy zaznamenaly pokles zakázek o 15 až 20 procent. Každá firma je na tom trochu jinak. Ta, která má zaplacená auta, se s tím nějakým způsobem vyrovnává. Pro ty, co nemají, je to horší," řekl mluvčí Sdružení automobilových dopravců ČESMAD Bohemia Martin Felix. Doplnil, že v celé republice ukončilo v červnu činnost přes 100 členů sdružení, kterých je na 2000.