Lidovky.cz

Češi uvízli na Djerbě, cestovka zřejmě neobjednala letadlo

Ekonomika

  12:18aktualizováno  14:39
PRAHA - Na 300 českých klientů cestovní kanceláře Sunny Days uvízla na tuniském ostrově Djerba, dalších 319 turistů čeká od soboty na odlet do Tuniska v Ostravě a Brně. Oznámil to mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura. Cestovní kancelář podle něj nemá finanční problémy, prý jde zřejmě o chybu firmy v koordinaci přípravy zájezdů.
Dovolená - ilustrační foto

Dovolená - ilustrační foto foto: Shutterstock

"Máme problém z kapacitních důvodů, máme problém ten úsek Brno - Džerba. Je víkend, není žádná letecká společnost, která má volno," řekl rádiu Impuls spolumajitel Sunny Days Ridá bin Ahmad.

Turisté z Česka na Džerbu podle něj odletí pravděpodobně dnes ve 23:00 a v pondělí v 1:00. Klienti podle něj budou odškodněni, uvedl.

V Ostravě čeká podle Okamury na odlet do Tuniska 150 lidí. "Cestující neprošli ani odbavením. Cestovní kancelář se o ně postarala sama. Její klienti čekají na odlet v hotelech," řekla dnes mluvčí mošnovského letiště Michaela Kubešová. Z Brna neodletělo 169 klientů Sunny Days, uvedl Okamura.

Iveta Přerovská z Brna a dalších zhruba 70 cestujících čeká se svými kamarádkami na odlet od soboty od 17:00, přes 20 hodin. "Říkají, že stoprocentně odletíme, ale nevíme kdy. Snad večer," řekla odpoledne na letišti v Brně-Tuřanech. Podle ní měli v sobotu odletět se společností Karthago Airlines, řekli jim ale, že let byl zrušen.

Noc poté strávili v odbavovací hale tuřanského letiště. "Nezajistili ubytování, stravu, nic, váleli jsme se tady v hale jako bezdomovci," podotkla. Sunny Days jim nyní přislíbilo, že jim v případě zájmu prodlouží pobyt na účet firmy, případně proplatí rozdíl za neabsolvované dny zájezdu.

Firma již také zajistila stravu a do odletu ubytování v hotelu Voroněž v Brně.

Ředitel moravských poboček Sanny Days Kamal Jabeur na letišti řekl, že cestující by měli skutečně odletět dnes večer. Problémy podle něj nejsou finančního charakteru, ale organizačního.

"Finanční problémy nemáme. Dnes ráno jsme například měli další letadlo na Rhodos, které odletělo včas a v pořádku," poznamenal. Potvrdil, že Sunny Days poskytne cestujícím kompenzaci. Klientům, kteří letěli na týden, nabídnou, že mohou letět na 11 dní s tím, že rozdíl v ceně je na účet firmy.

Ubytování se prý sehnat nedalo

Jsou ale i tací, kteří se rozhodli již se Sunny Days neodletět. Zda bude CK vracet plnou cenu nebo jen část, to Jabeur neuvedl s tím, že to je záležitost vedení firmy v Praze. Co se týče ubytování, snažil se jej prý na uplynulou noc zajistit.

V Brně se však koná jeden z největších podniků v roce, motocyklová Velká cena ČR, a hotely byly podle něj obsazeny.

Ubytování na dobu do odletu se podařilo najít až nyní na odpoledne.

Dopoledne cestovní kancelář tvrdila, že problém vznikl tím, že ČSA nepřistavily letadla, která měla lidi odvézt do Tuniska a přivézt další turisty z dovolené zpět. Odpoledne ale bin Ahmad řekl, že nešlo o chybu ČSA.

CK nyní jedná s leteckými přepravci, aby lety zajistila. Podle Okamury zřejmě první let zajistí s jiným dopravcem, asi se SkyEurope, druhý možná s ČSA. S Českými aeroliniemi CK létá pětkrát až sedmkrát týdne a dluhy u letecké společnosti údajně nemá.

"Mluvil jsem s majiteli cestovní kanceláře a šlo prý o chybu v logistice," řekl Okamura. Podotkl, že cestovní kancelář musí splnit služby, na které uzavřela s klienty smlouvu. "Pokud by prodávala zájezdy bez toho, aby byla zajištěna doprava, bylo by to velice neprofesionální," uvedl.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.