Lidovky.cz

Tesco otevírá opravenou vlajkovou loď 'My', klesají mu ale tržby i zisk

Ekonomika

  11:02
PRAHA - Společnosti Tesco Stores ČR, která patří mezi největší obchodní řetězce v Česku, klesl čistý zisk z 816 milionů korun v předchozím roce na 138 milionů korun. Firmě může v obratu pomoci znovuotevření bývalého obchodního domu Máj na Národní třídě v Praze, který pod novým názvem My Národní startuje v pondělí. Prodejní plocha se díky rekonstrukci zvýšila o více než 1400 metrů na zhruba 12.000 metrů čtverečních.

Pražský obchodní dům Tesco Máj se po rekonstrukci změnil na My Národní foto: ČTK

Tesku v hospodářském roce 2008/2009 v Česku klesly i tržby, a to z bezmála 41 miliard korun v účetním roce 2007/2008 na 39,7 miliardy korun. Ve finančním roce 2007/2008 přitom Tesku vzrostly tržby meziročně o 6,3 miliardy korun na 40,957 miliardy korun.

Společnost loni v Česku otevřela 18 nových obchodů, zatímco předloni jich zprovoznila 16. Vedení ve výroční zprávě uvedlo, že firma loni investovala do snižování cen zboží 321 milionů korun.

Zákazníci v účetním roce 2008/2009 v obchodech Tesco provedli více než 121 milionů nákupů, kterých bylo v meziročním srovnání o tři miliony více.

Z Máje je My
Firmě může v obratu pomoci znovuotevření bývalého obchodního domu Máj na Národní třídě v Praze, který pod novým názvem My Národní startuje v pondělí. Tesco zrenovovalo především interiéry tohoto obchodního domu, opravy se však dočkala i fasáda. Výši investice Tesco nezveřejnilo.

Tesco je druhé

Na loňském žebříčku největších tuzemských obchodníků, který sestavila společnost Incoma Research a časopis Moderní obchod, připadla Tesku s odhadovanými tržbami 47 miliard korun druhá pozice. První byla s tržbami 54,5 miliardy korun německá obchodní skupina Schwarz, která v Česku provozuje diskontní prodejny Lidl a hypermarkety Kaufland.

"Cílem obchodního domu My Národní je nabídnout zákazníkům možnost vybírat z mnoha stylů, značek a cenových kategorií na jednom místě. Tomu také odpovídá výběr sortimentu obchodního domu a jednoduché a přehledné členění nabídky zboží a prodejní plochy," sdělila ČTK mluvčí Tesco Stores ČR Eva Karasová.

Tesco v My Národní instalovalo jednotný pokladní systém, díky kterému zákazníci budou moci za nakoupené zboží zaplatit u kterékoliv pokladny na každém podlaží.

Součástí obchodního domu My Národní je kavárna Costa Coffee, juice bar a restaurace na otevřené terase budovy. "O zákazníky se bude starat celkem 470 zaměstnanců, což je o 60 více, než bylo v původním obchodním domě.

Tesco rekonstrukci obchodního domu na Národní třídě zahájilo letos v červnu. Obchodní dům Máj byl sice prohlášen za kulturní památku, podle památkářů to ale nebránilo jeho úpravám.

Druhý po Liberci
Rekonstrukci svých obchodních domů Tesco odstartovalo loni. Jako první byl pod názvem My letos v únoru otevřen obchodní dům v Liberci. Pražský My bude v pořadí druhý. Tesco nyní v Česku provozuje šest obchodních domů a celkem má na tuzemském trhu 122 obchodů.

Termín, kdy budou rekonstruovány zbývající čtyři obchodní domy, společnost Tesco nezveřejnila.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.